Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering

Hej!
Har dragit på mig ett berg av skulder under ett antal års spelande…
Har helt gett upp spelandet nu och kommer aldrig börja!
Men det har gett mig en del sviter i efterhand.
Tog lån på lån för att kunna fortsätta spela då lönen tog slut och sen vart allt bara en stor ond cirkel.
Jag betalade in ena lånet och tog ut påengång för att kunna betala nästa lån osv,
Har en skuld på runt 350-400k och haft utmätning på lön snart 1 år
Allt detta med ekonomin har verkligen tryckt ner mitt mående + en otroligt dålig arbetsledare som fortsatte att trycka ner mig så mådde så otroligt dåligt på jobbet så det slutade med att jag sa upp mig för att inte springa rakt in i väggen.
Nu står jag här och varit arbetslös ett tag och levar på akassan vilken inte är många kronor. Dock har ju inte a-kassan kunnat utmätas.
Men i varje fall undrar jag vad ni tror om mina chanser för skuldsanering!
Pratade med dom för ett par månader sedan och dom tyckte att jag skulle skicka in en ansökan då han ansåg att jag låg strax över gränsen! Då mina räntor på alla lån bara tickar uppåt och blir inte jätte stor skillnad på det som drogs på min lån då!
Det är ju inte jätte många månader kvar till jag får svar, men är väll kanske mars,april nångång jag får svar
Så kollar med er experter vad ni tror om mina chanser

med vänliga hälsningar

Kan vara ett problem att du sa upp dej själv och nu går på akassa. Att säga upp sej själv utan att ha ett nytt jobb brukar inte ses som positivt. Då har man inte gjort allt för att betala på sina skulder. Du kan vara kval insolvent men falla på skäligheten.

Jag instämmer med förgående talare, att säga upp sig från jobbet självmant kommer ses som negativt.

Instämmer, att frivilligt ha blivit arbetslös kommer inte ligga dig i fatet.

Kan vara ett problem att du sa upp dej själv och nu går på akassa. Att säga upp sej själv utan att ha ett nytt jobb brukar inte ses som positivt. Då har man inte gjort allt för att betala på sina skulder. Du kan vara kval insolvent men falla på skäligheten.
Okej! Grejen är att jag och VD kom överens om att dom skrev pgr av arbetsbrist så på papper är jag uppsagd pågrund av det! Så utåt så är det inte frivillig uppsägning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp