Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering

Hej!
Hur fungerar en skuldsanering om sambon äger bostadsrätten. Han köpte den 4 år innan jag träffade honom. Jag har inte berättat om mina skulder till honom då jag skäms över det. Jag betalar halvan hyran till honom o han betalar själv på sitt bolån. Kan Kfm ännu kräva att vi skall sälja den? Jag är inte hos kronofogden men vet att man kan ansöka om skuldsanering ändå.

Hej!
Hur fungerar en skuldsanering om sambon äger bostadsrätten. Han köpte den 4 år innan jag träffade honom. Jag har inte berättat om mina skulder till honom då jag skäms över det. Jag betalar halvan hyran till honom o han betalar själv på sitt bolån. Kan Kfm ännu kräva att vi skall sälja den? Jag är inte hos kronofogden men vet att man kan ansöka om skuldsanering ändå.
Hur mycket skulder har du? Inkomst?

Hej!
Den är ju inte din, så nej. Däremot kan de räkna med att han ska stå för mer än halva kostnaden om han tjänar mer än dig.

Hej!
Lika bra att berätta för sambon tycker jag.

Hur ser din skälighet ut för skuldsanering? Kan du rada upp skulder och inkomst osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp