Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering vid graviditet

Hej!
Är det någon här som har skuldsanering som varit/blivit gravid under tiden?
Ha ni då fått den omprövad & behålla skuldsaneringen? Står i valet & kvalet har ett barn på 1,5år bor med barnets pappa så inga konstigheter men är 9 månaders vänte tid att ens få svar på sin skuldsanering, sen om man då få skuldsanering då vågar man kanske inte skaffa fler barn under den så man inte blir av med skuldsaneringen. Men då är barnet typ 7 år & vill man börja om med barn då är tanken. Vill ju ändå ha täta barn helst, samtidigt som man såklart vill bli skuldfri men man blir ju inte yngre heller, Ska man skaffa ett syskon redan innan man söker eller ska man hoppas på att man få behålla den om man gör en omprövning?
Har över miljonen i skulder. Ca 1,3.

Hej!
Är det någon här som har skuldsanering som varit/blivit gravid under tiden?
Ha ni då fått den omprövad & behålla skuldsaneringen? Står i valet & kvalet har ett barn på 1,5år bor med barnets pappa så inga konstigheter men är 9 månaders vänte tid att ens få svar på sin skuldsanering, sen om man då få skuldsanering då vågar man kanske inte skaffa fler barn under den så man inte blir av med skuldsaneringen. Men då är barnet typ 7 år & vill man börja om med barn då är tanken. Vill ju ändå ha täta barn helst, samtidigt som man såklart vill bli skuldfri men man blir ju inte yngre heller, Ska man skaffa ett syskon redan innan man söker eller ska man hoppas på att man få behålla den om man gör en omprövning?
Har över miljonen i skulder. Ca 1,3.
Om du blir gravid kan du ompröva och du kan aldrig bli av med din sanering om du själv omprövar den

Du kan ju räkna ut ditt förbehållsbelopp för att få en uppskattning vad KF kommer att dra på din lön beroende på hur din inkomst förändras och antal barn som finns med i bilden o.s.v. Skuldsanering / löneutmätning är inget hinder för att klara av det ekonomiskt om du har barn.

Jag hade personligen väntat med att skaffa ett barn till innan skuldsaneringen är klar.
Ett barn kostar mycket och som det är nu med ett barn så går du inte runt.

Jag hade personligen väntat med att skaffa ett barn till innan skuldsaneringen är klar.
Ett barn kostar mycket och som det är nu med ett barn så går du inte runt.
Jo vi går runt, min sambo ha ca 8000 över varje månad, jag ha 5000kr över varje månad. Men jag vill helst bli av med skulderna då det tär på mig.

Jo vi går runt, min sambo ha ca 8000 över varje månad, jag ha 5000kr över varje månad. Men jag vill helst bli av med skulderna då det tär på mig.
Om ni har 13000 kr över varje månad så kommer ni inte få igenom en skuldsanering.
Försök att gå igenom vad ni kan dra ner på och tex skattejämka.

13000 × 12 = 156 000 ni kan lägga på att betala extra varje år.
Får anta att ni redan betalar en viss summa varje månad. Där räntan ingår.
Det är 8,5år. Ifall ni betalar av med enbart de pengar ni har över (utan ränta)
Men eftersom jag misstänker att ni redan betalar en viss summa i månaden på dessa lån, där både ränta och amortering ingår, Borde de gå fortare att betala av allt än 8,5år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp