Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, vad får ni i skatteåterbäring?

Hallo ! Ni som är inne i sanering, vad får ni i skatteåterbäring? Läste att den får man behålla, men tänkte sen att den kan väl inte ge något ? Ändras inte räntorna under sanering ?

Det beror på om borgenären räknar av mot kapital el ränta. Vissa räknar av det som kommer in mot ränta. Så var det för oss under vår sanering. Vi fick tillbaka runt 4000-5000 kr var varje år under vår sanering.

Ah ok ! Trodde räntan nollades helt under sanering. Då vet man inte riktigt vad det kan bli då. Jag sitter på 1,7milli. Med skyhög ränta.

Ja det vart ju en glad överraskning varje år och ett välkommet tillskott. Hade inte heller räknat med att få tillbaka nått.

Jag fick tillbaka 1,087 kr i juni men gjorde avdrag för resor och fick därmed tillbaka nästan 27,000 kr. Fick behålla det.

Vadå nu hänger jag inte med, nollas inte allt räntorna osv när man får skuldsanering?! Har alltid fått tillbaka 20 tusen varje år OM jag inte jämnkat men känns ju knappt rimligt att få tillbaka det med en skuldsanering?

Vadå nu hänger jag inte med, nollas inte allt räntorna osv när man får skuldsanering?! Har alltid fått tillbaka 20 tusen varje år OM jag inte jämnkat men känns ju knappt rimligt att få tillbaka det med en skuldsanering?
Dina skulder består ju av lån och ränta. När KFM betalar in från saneringen en gång/år kan borgenären dra mot ränta och/eller kapital. Om det dras mot ränta kan det innebära att man får skatteåterbäring. Jag fick tillbaka ca 8-9000:- varje år under min sanering.
Väl skuldsaneringen vunnit laga kraft får man behålla sin återbäring. Personligen skulle jag dock ha omprövat om jag hade fått tillbaka typ 20 000:- eller mer men det är bara min åsikt.

Dina skulder består ju av lån och ränta. När KFM betalar in från saneringen en gång/år kan borgenären dra mot ränta och/eller kapital. Om det dras mot ränta kan det innebära att man får skatteåterbäring. Jag fick tillbaka ca 8-9000:- varje år under min sanering.
Jaha! Så alla drar inte mot ränta då? Vore ju toppen är ju en perfekt buffert då med att kunna lägga undan nu när allt blir så mkt dyrare! Är glad om de blir 1500

Jaha! Så alla drar inte mot ränta då? Vore ju toppen är ju en perfekt buffert då med att kunna lägga undan nu när allt blir så mkt dyrare! Är glad om de blir 1500
Nej de flesta skulle jag säga drar av mot kapital men några drar av mot räntan först.

Nej de flesta skulle jag säga drar av mot kapital men några drar av mot räntan först.
Ok! Kan de beror på hur stor skuld man har kanske?! Blir spännande vad man kan få då varje år under saneringen OM jag får den beviljad då :folded: :facejoy: Men de va ju en positiv läsning trodde de nollades och man knappt fick något!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp