Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsanering utan inkasso och KF
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gummianka" data-source="post: 102495" data-attributes="member: 4319"><p>Jag har haft ett mål och det är att hålla mig ifrån inkasso och KF. För min del har jag nu insett att det är den vägen jag måste gå. Bor i en lägenhet där alla har koll på alla och postaren halvlåser vårt postfack så man kan i princip kolla allas post. Min sambo har ärvt saker som är ev värdesaker men finns ju inga papper på det så om det skulle bli hembesök så kan det sluta med att man tar hans saker. Han äger även en bil värd ca 50tkr som är enbart hans. Han har tagit lån för att köpa den, han står ägare, betalar försäkring, skatt osv. Jag har noll intresse utav den bilen. Vi har ingen delad ekonomi mer än att vi betalar halva hyran, mat osv. Annars ingen som helst insyn, har bara blivit så. Han äger sina saker och jag mina men detta är svårt att bevisa. Han vägrar ju göra av med/sälja saker och det ska han ju inte behöva heller. Han betalar inte en krona mer än mig trots att jag är allvarligt sjuk i perioder vilket är en bidragande faktor till mina lån. Han är aldrig sjuk och har noll förståelse. Mina lån är ju inte direkt nån lyxkonsumtion, visst har jag köpt kläder och möbler vid nått tillfälle men jag har behövt pengar i samband med sjukdom, smålån har samlats till större lån osv. Detta har pågått i så många år men jag är så slut psykiskt på att lägga timmar varje månad för att få ihop pusslet. Jag hade gjort vad som helst för att få börja om/leva om livet. Att få skuldsanering är just nu min högsta dröm, att få en chans och få se ljuset i tunneln. När jag insåg att detta livet fungerar inte längre så bröt jag ihop, jag sover inte, har börjat få panikångest och rasar i vikt...jag måste få slut på detta. Att leva på löneutmätnad eller skuldsanering hade för mig varit lyx. Jag har inget av värde men är sååå livrädd för att man kan komma att ta hans grejor om jag hamnar på utmätning eller skuldsanering. Nu när jag skriver så inser jag att det bästa hade varit att göra denna resan på egen hand. Jag tror ändå inte att vi är ihop om några år och det skulle ju bara ställa till det om jag nu skulle bli beviljad sanering, man räknar ju på bådas inkomst. Man kan väl räkna med ett hembesök vare sig det gäller utmätning eller att man sökt skuldsanering?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gummianka, post: 102495, member: 4319"] Jag har haft ett mål och det är att hålla mig ifrån inkasso och KF. För min del har jag nu insett att det är den vägen jag måste gå. Bor i en lägenhet där alla har koll på alla och postaren halvlåser vårt postfack så man kan i princip kolla allas post. Min sambo har ärvt saker som är ev värdesaker men finns ju inga papper på det så om det skulle bli hembesök så kan det sluta med att man tar hans saker. Han äger även en bil värd ca 50tkr som är enbart hans. Han har tagit lån för att köpa den, han står ägare, betalar försäkring, skatt osv. Jag har noll intresse utav den bilen. Vi har ingen delad ekonomi mer än att vi betalar halva hyran, mat osv. Annars ingen som helst insyn, har bara blivit så. Han äger sina saker och jag mina men detta är svårt att bevisa. Han vägrar ju göra av med/sälja saker och det ska han ju inte behöva heller. Han betalar inte en krona mer än mig trots att jag är allvarligt sjuk i perioder vilket är en bidragande faktor till mina lån. Han är aldrig sjuk och har noll förståelse. Mina lån är ju inte direkt nån lyxkonsumtion, visst har jag köpt kläder och möbler vid nått tillfälle men jag har behövt pengar i samband med sjukdom, smålån har samlats till större lån osv. Detta har pågått i så många år men jag är så slut psykiskt på att lägga timmar varje månad för att få ihop pusslet. Jag hade gjort vad som helst för att få börja om/leva om livet. Att få skuldsanering är just nu min högsta dröm, att få en chans och få se ljuset i tunneln. När jag insåg att detta livet fungerar inte längre så bröt jag ihop, jag sover inte, har börjat få panikångest och rasar i vikt...jag måste få slut på detta. Att leva på löneutmätnad eller skuldsanering hade för mig varit lyx. Jag har inget av värde men är sååå livrädd för att man kan komma att ta hans grejor om jag hamnar på utmätning eller skuldsanering. Nu när jag skriver så inser jag att det bästa hade varit att göra denna resan på egen hand. Jag tror ändå inte att vi är ihop om några år och det skulle ju bara ställa till det om jag nu skulle bli beviljad sanering, man räknar ju på bådas inkomst. Man kan väl räkna med ett hembesök vare sig det gäller utmätning eller att man sökt skuldsanering? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsanering utan inkasso och KF
Topp