Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering sanering trots nya csn skulder?

Efter skilsmässa 2013 blivit ensamstående med min dotter. Då hade redan skulder på 500 000 kr. Inkomsten räckte inte till. Så tagit nya lån för betala gamla lån och överleva med resten. Till slut blev det sms lån och spelberoende med hopp att vina och betala skulder. På slutet släppte allt 2015 och haft utmätning sedan dess. Har jobbat och haft utmätning hela tiden. Kapital skuld är 950 000 kr nu är det växte till 3.5 miljoner trots utmätning. (375 000csn)

Men senate 3 år har studerat 75 % och jobbat 50%. Har tagit csn lån och bidrag men kronofogden räknade inte csn Inkomsten. Dom har däremot haft utmätning på mindre summa eftersom min partner haft Inkomst.
Nu jag har utbildning och heltid jobb. Kronofogden kan utmäta 14 000kr/mån.
Tänkte söka sanering

Frågor:

Kan dom neka sanering på grund av nya csn lån ? (Ingen csn som är förfallit)
Går dom genom hela min Inkomst och se vad jag har tjänat lön+csn varje månad senaste 3 år?
Kan dom tar hänsyn till min dotter som är 11 nu och får sanering?

Någon har erfarenhet av detta ?

Tack

CSN bör inte påverka bedömningen alls.

Efter skilsmässa 2013 blivit ensamstående med min dotter. Då hade redan skulder på 500 000 kr. Inkomsten räckte inte till. Så tagit nya lån för betala gamla lån och överleva med resten. Till slut blev det sms lån och spelberoende med hopp att vina och betala skulder. På slutet släppte allt 2015 och haft utmätning sedan dess. Har jobbat och haft utmätning hela tiden. Kapital skuld är 950 000 kr nu är det växte till 3.5 miljoner trots utmätning. (375 000csn)

Men senate 3 år har studerat 75 % och jobbat 50%. Har tagit csn lån och bidrag men kronofogden räknade inte csn Inkomsten. Dom har däremot haft utmätning på mindre summa eftersom min partner haft Inkomst.
Nu jag har utbildning och heltid jobb. Kronofogden kan utmäta 14 000kr/mån.
Tänkte söka sanering

Frågor:

1.Kan dom neka sanering på grund av nya csn lån ? (Ingen csn som är förfallit)
2.Går dom genom hela min Inkomst och se vad jag har tjänat lön+csn varje månad senaste 3 år?
3.Kan dom tar hänsyn till min dotter som är 11 nu och får sanering?

Någon har erfarenhet av detta ?

Tack
1: Inte pga av CSN-lånet men möjligen för att du valt att studera och jobba endast 50 %. Kan ses som att du inte gjort allt du kan. Med det sagt..Du har haft löneutmätning länge och skulderna växer så det skulle jag säga väger över och att du nu har heltidsjobb o stabil inkomst.
2: Dom kommer gå igenom allt, inte bara inkomsten.
3: Man får inte sanering bara för att man har barn.

Att beviljas sanering handlar om både skälighet och att vara kval insolvent. Det senare är du helt klart.

1: Inte pga av CSN-lånet men möjligen för att du valt att studera och jobba endast 50 %. Kan ses som att du inte gjort allt du kan. Med det sagt..Du har haft löneutmätning länge och skulderna växer så det skulle jag säga väger över och att du nu har heltidsjobb o stabil inkomst.

Att beviljas sanering handlar om både skälighet och att vara kval insolvent. Det senare är du helt klart.

Studerade för att jag hade ingen utbildningen! Inte ens klart gymnasiet.

Studerade för att jag hade ingen utbildningen! Inte ens klart gymnasiet.
Och du jobbar heltid idag samtidigt som du studerar. Så studierna är ju något du dragit nytta av verkar det som.

Och du jobbar heltid idag samtidigt som du studerar. Så studierna är ju något du dragit nytta av verkar det som.
Jobbade socialt arbete i flera år utan utbildning. Riskerade förlora jobb på grund av utbildning saknas, tagit tjänst ledig för studera. Tack vara det nu jag har stabil inkomst och jobb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp