Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering söka eller inte

Men skuldsanering är väl inte hårdare än löneutmätning? Snarare tolkat de som man får behålla "lite" mer vid skuldsanering
Jag har ingen erfarenhet av skuldsanering, men blir du beviljad finns det möjlighet till en mindre buffert, beroende på situation, samt två betalningsfria månader per år.

Du kan ha förbehållsbeloppet som riktmärke om hur mycket du får behålla Oavsett om det blir löneutmätning eller om du blir beviljad skuldsanering så uppfattar jag det som att du i ditt fall har mer pengar över per månad.

Men skuldsanering är väl inte hårdare än löneutmätning? Snarare tolkat de som man får behålla "lite" mer vid skuldsanering
Skuldsanering är existensminimum i 5 år. Men du får en lite buffert varje månad (jag hade 700 kr) plus att juni o dec är betalfri. Men tänk på att buffert o dessa betalfria månader är till för att tex täcka upp för sjukfrånvaro, tandläkare, nya glasögon o liknande. I en sanering får du inte anstånd med något utan du ska betala in samma summa varje månad oavsett om du får mindre lön nån månad pga sjukfrånvaro el vabb.

Skuldsanering är existensminimum i 5 år. Men du får en lite buffert varje månad (jag hade 700 kr) plus att juni o dec är betalfri. Men tänk på att buffert o dessa betalfria månader är till för att tex täcka upp för sjukfrånvaro, tandläkare, nya glasögon o liknande. I en sanering får du inte anstånd med något utan du ska betala in samma summa varje månad oavsett om du får mindre lön nån månad pga sjukfrånvaro el vabb.
Precis. Känns ändå som en stor lättnad om man hade fått skuldsanering. Har noll marginaler idag och har typ inte haft en sjukfrånvaro dag på fler år för har inte haft råd o vara sjuk eller vabba. Plus jobbat flera 100 timmar över/år. Vid skuldsanering hade man sluppit all denna stress då de inte hjälper om man tjänar massa mer!
Trotts de känns de så fel o inte betala av sina lån på riktigt sätt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp