Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsanering pga spelskulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 438992" data-attributes="member: 3402"><p>Trist såklart. Testa söka igen utan att ta på dig fler skulder är mitt råd. Boka tid via kommunen för att skicka in ansökan.</p><p>När den ansökan hanteras är brytpunkten för dina skulder ca 8 månader äldre än vid avslaget, dessutom brytpunkten för senaste spelet också 8 månader äldre så det bör ge en bra boost på skäligheten inför ansökan 2. Därför är det så viktigt att ha ansökan rullande så att man blir beviljad så fort man trillar över gränsen om ex nya skulder är skälet till avslaget. Varje dag, vecka, månad, kvartal som skulderna blir äldre gör skillnad. Sen beror det också mycket på vad man får för handläggare.</p><p></p><p>Jag blev beviljad skuldsanering pga spelskulder. Slutade spela första halvan 2019 och blev beviljad på första försöket 2023. Brytpunkten för spel var aldrig något problem i mitt fall eftersom det var flera år sen. </p><p>Det som jag var nära att falla på var av samma skäl som dig: brytpunkten för senaste lånet var bara 10-11 månader gammalt tror jag det var. Sen något lån som var typ 15 månader gammalt och kredit nyttjad för typ 8-9 månader sen.</p><p></p><p>Men jag skickade ett personligt brev någon månad efter ansökan (innan ansökan hanterades) som jag tror räddade mig där jag förklarade att jag vidtagit väldigt många åtgärder och punktade upp allt vad jag gjort och försökte verkligen sälja in det som att dom måste se på helheten och inte när senaste lånet eller krediten var tagen utan att det fanns mycket annat på skäligheten att väga in i helheltsbedömningen. Handläggaren sa att hxn läst igenom personliga brevet ordentligt men var tveksam pga nya skulder. Handläggaren kollade med jurist och då blev jag beviljad någon dag senare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 438992, member: 3402"] Trist såklart. Testa söka igen utan att ta på dig fler skulder är mitt råd. Boka tid via kommunen för att skicka in ansökan. När den ansökan hanteras är brytpunkten för dina skulder ca 8 månader äldre än vid avslaget, dessutom brytpunkten för senaste spelet också 8 månader äldre så det bör ge en bra boost på skäligheten inför ansökan 2. Därför är det så viktigt att ha ansökan rullande så att man blir beviljad så fort man trillar över gränsen om ex nya skulder är skälet till avslaget. Varje dag, vecka, månad, kvartal som skulderna blir äldre gör skillnad. Sen beror det också mycket på vad man får för handläggare. Jag blev beviljad skuldsanering pga spelskulder. Slutade spela första halvan 2019 och blev beviljad på första försöket 2023. Brytpunkten för spel var aldrig något problem i mitt fall eftersom det var flera år sen. Det som jag var nära att falla på var av samma skäl som dig: brytpunkten för senaste lånet var bara 10-11 månader gammalt tror jag det var. Sen något lån som var typ 15 månader gammalt och kredit nyttjad för typ 8-9 månader sen. Men jag skickade ett personligt brev någon månad efter ansökan (innan ansökan hanterades) som jag tror räddade mig där jag förklarade att jag vidtagit väldigt många åtgärder och punktade upp allt vad jag gjort och försökte verkligen sälja in det som att dom måste se på helheten och inte när senaste lånet eller krediten var tagen utan att det fanns mycket annat på skäligheten att väga in i helheltsbedömningen. Handläggaren sa att hxn läst igenom personliga brevet ordentligt men var tveksam pga nya skulder. Handläggaren kollade med jurist och då blev jag beviljad någon dag senare. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsanering pga spelskulder
Topp