Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering och barn

Hej! Det står på KFM:s hemsida att man kan få skuldsanering i 3 år istället för 5, om man har små barn. Har någon av er fått kortare skuldsanering?

du har fortfarande skuldsanering i 5 år ! Men kan få kortare betalplan. Jag fick en 3 årig plan med 2 barn :)

du har fortfarande skuldsanering i 5 år ! Men kan få kortare betalplan. Jag fick en 3 årig plan med 2 barn :)
Tack för ditt svar! Är ensamstående på heltid, barnen är under 11 år. Kan du förklara vad du menar när du säger att du har fortfarande skuldsanering i 5 år men kan få kortare betalplan. Menar du att man att man får betala mer varje månad i 3 år?

Du får en betalplan under din skuldsanering, en skuldsanering är alltid 5 år ! Alltså du har anmärkningen kvar i 5 år alltid ! Men din betalplan kan vara 3 eller 4 år istället ! Så tex skulle du få en 3 årig plan som jag fick så betalar du bara i 3 år ! Sen sista 2 åren slipper man betala ! Men man har ändå skuldsanering sista 2 åren men en anmärkning kvar

Du får en betalplan under din skuldsanering, en skuldsanering är alltid 5 år ! Alltså du har anmärkningen kvar i 5 år alltid ! Men din betalplan kan vara 3 eller 4 år istället ! Så tex skulle du få en 3 årig plan som jag fick så betalar du bara i 3 år ! Sen sista 2 åren slipper man betala ! Men man har ändå skuldsanering sista 2 åren men en anmärkning kvar
Tack för en tydlig förklaring!

Nyckelordet i meningen är kan, att man kan få, det innebär ingen automatik i att alla med barn får förkortat.
Finns andra kategorier som får kortade plan också, och inte nödvändigtvis bara 3 eller 5 år.

Och långt ifrån alla får någon betalplan alls, har för mig att en tredjedel är utan plan.

Och långt ifrån alla får någon betalplan alls, har för mig att en tredjedel är utan plan.

Gillar dina svar ibland.. Men generellt verkar du föredra att påpeka hur svårt saker & ting är för folk som sitter i skiten & som egentligen bara behöver pepp.
Dina svar må vara realistiska(ibland), men lite pepp & kanske motivera personer till att "testa saker / gå vidare" kanske vore något?

Nästan alla dina svar är negativt laddade, oavsett vilken tråd man kollar.

Handhjärtan och styrkekramar kommer bara på beställning från Lasseman

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp