Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering när man har medsökande??

Jag funderar på att ansöka om skuldsanering, men ett av lånen har jag med min mamma som medsökande. Är det någon som vet vad som händer med det lånet? Skulle helst vilja lämna det utanför för att slippa tala om allt för min mamma, men som jag förstått så går inte det? Är det någon som vet om det går att kringgå detta lån på något vis i en skuldsanering?

sitter i samma sits som dig.tyvärr har jag ingen kunskap om detta mer än läst på olika håll att man måste släppa allt om man skall kunna få sanering.har också medsökande på 3 lån.och kan inte söka sanering.har inte heller kollat upp det med kfm. bästa besked får du nog om du mailar kfm om detta.
jag kan bara säga att jag tror att du måste släppa det.eller att det är din medsökande som får betala månadsbeloppet själv.

här hittade jag svaret finns på kfm hemsida.så ja din mamma får betala lånet och avgiften själv.eftersom man är medsökanden.kan inte den ena betala så måste den andre göra det.

Vad händer med ett solidariskt betalningsansvar vid en skuldsanering?

Ett beslut om skuldsanering gäller bara skuldsaneringsgäldenärens betalningsskyldighet. För den som är solidariskt betalningsansvarig minskar inte betalningsansvaret.

Detta innebär till exempel att om två makar svarar solidariskt för ett lån och den ene får skuldsanering så får den andre betala desto mer på lånet. Om en av dem får betala mer än hälften av skulden begränsas dennes möjlighet att kräva tillbaka pengar från den andre på grund av skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp