Jag känner en som har sökt det och fick avslag för att man måste kunna garantera att ett visst belopp varje månad betalas in.
Hon skulle kunna betala in 500 - 3000 varje månad, det var för lite som minst och för stor beloppsskillnad.
Tydligen var det bättre att få in de 500 på löneutmätning varje månad.
Är nog betydligt lättare att få med fast jobb o regelbunden inkomst.då gissar jag att en redan pågående sanering kan hävas pga att anställningsformen ändras till en behovs - timanställning.
Hm.. känns inte så bra detta![]()
Det är jag också övertygad om att det är. Frågan är hur det funkar om saneringen redan är beviljad och påbörjad ? Om den per automatik blir hävd. (Förutsatt att man talar om det då )Är nog betydligt lättare att få med fast jobb o regelbunden inkomst.
Blir för osäkert annars och betalplanen är ju på fem år så någorlunda stabil inkomst behövs för skuldsanering.
Tror tyvärr det blir avslag annars.
Man får begära omprövning och kan bli hävdDet är jag också övertygad om att det är. Frågan är hur det funkar om saneringen redan är beviljad och påbörjad ? Om den per automatik blir hävd. (Förutsatt att man talar om det då )
Man får begära omprövning och kan bli hävd
Okej men tänkte på inkomsten om man helt plötsligt ej har stabil regelbunden inkomst måste bli svårt att räkna ut hur mycket som ska betalas.Nej, om man själv ansöker om en omprövning, så har jag aldrig någonsin läst att en skuldsanering kan bli hävd.
Det är enkom när en omprövning görs av en borgenär och där anspråket anses vara legitimt, som en skuldsanering kan bli hävd.
Okej men tänkte på inkomsten om man helt plötsligt ej har stabil regelbunden inkomst måste bli svårt att räkna ut hur mycket som ska betalas.
Svarade mig själv haha men det går med timanställning att ha skuldsanering ? Trodde det var svårt
Okej tänkte att situation ändrats totalt om saneringen är grundad på en viss summa o inkomst och sen förändras radikalt men positivt om det inte är så förståsTror likväl att de blir ytterst svårt att häva en redan pågående skuldsanering enkom pga att inkomsten förändras om hen själv väljer omprövning.
för mig är det han eller hon. Finns två kön men vet att ordet förekommer ofta vilket inte funnits tidigare.