Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering med lån med en medlåntagare

Hej!

Jag har ca 1,6 miljoner i skulder varav ca 250 av dessa är ett blancolån som beviljades flera år tillbaka. En anhörig står som medlåntagare på det lånet.

Jag ska nu ansöka om skuldsanering (igen) och min fråga är vad som gäller när det gäller lånet som beskrivs ovan. Är det enbart "min" del av lånet som kommer omfattas av en eventuell skuldsanering eller kommer hela lånet upptas inom ramen för skuldsanering? Kommer detta ge några konsekvenser för min anhörig?

Tack för mig!

Hej!

Jag har ca 1,6 miljoner i skulder varav ca 250 av dessa är ett blancolån som beviljades flera år tillbaka. En anhörig står som medlåntagare på det lånet.

Jag ska nu ansöka om skuldsanering (igen) och min fråga är vad som gäller när det gäller lånet som beskrivs ovan. Är det enbart "min" del av lånet som kommer omfattas av en eventuell skuldsanering eller kommer hela lånet upptas inom ramen för skuldsanering? Kommer detta ge några konsekvenser för min anhörig?

Tack för mig!
Ni är solidariskt ansvariga att återbetala skulle jag tro. Så din anhöriga kommer bli ansvarig att betala tillbaka lånet.

Hej!

Tack för mig!
Hela lånet kommer ingå i din sanering men din anhörig måste fortsätta betala månadskostnaden för lånet.

Hej!

Tack för mig!
Din anhörig kommer att få betala tillbaka hela lånet själv men kommer varje år få ut lite pengar från din sanering som kommer att läggas på den skulden och minska totalbeloppet (om du inte har 0 kr plan)

Som övriga skriver.

Jag har det så, kan beskriva exakt hur det ser ut för mig.
Jag har ett lån med min fru på 220k. I beslutet står både min fru samt banken med som borgenärer, men vid min frus namn så står en hänvisning till den banken.

Jag betalar ca 50% av mina skulder i saneringen vilken innebär att ca 110k kommer att betalas av min sanering och resten får min fru stå för.

När min årsbetalning betalas ut av KFM så blir det som en extra amortering på lånet.

Jag har utbet till borgenärer + 2 medlån i Mars. När på månaden sker utbetalningen? Detta är första året 🙂

31 gjordes min utbetalning tog 2-3 innan pengarna var hos dem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp