Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsanering - hoppet som dödar en?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerguy" data-source="post: 451802" data-attributes="member: 5642"><p>Hej,</p><p></p><p>Sökte skuldsanering för några månader sedan. Jag har en historik med grovt spelmissbruk och dessutom dömd för grovt bedrägeri då jag tecknade lån i min sambos namn. Idag är min sambo fri från alla skulder, jag blev dömd via strafföreläggande och åklagaren avskrev några av brotten då jag riskera fängelse. </p><p></p><p>Från det att jag "erkände" har jag gjort flertal ackorduppgörelser med diverse inkassa/banker för att betala av skulden till min sambo, jag har arbetat vid sidan som samtidigt som jag började studera (var arbetslös tidigare). Idag arbetar jag med ekonomi (ironiskt nog) och fick en ingångslön på 35.000 som nu är 43.000 efter ett år. </p><p></p><p>Jag har aktivt sökt bankerna som kräver skadestånd (då jag ej är dömd till skadestånd enligt domen ska banken söka skadestånd och använda strafföreläggandet som grund) men bankerna har helt enkelt skitit i att göra detta. Jag har även genomgått behandling för spelberoende via kommunen och varit spelfri sedan dess. </p><p></p><p>Jag har medverkat vid varje polisförhör, anmält mig själv, min familj anlita en advokat vars uppgift var att se till så min sambo blev skuldfri. Jag har uppmanat polisen att driva ärendet (det tog 5år att utreda....) flertal gånger via min försvarsadvokat osv. </p><p></p><p>I samtalet erkände jag allt detta. Jag var helt ärlig, om mina egna skulder och de som återstår av mina brott. </p><p>Jag fick ett brev av handläggaren att inkomma med ett yttrande där jag beskrev situationen och dokumentation på allt jag skriver, dvs, intyg på behandling, ackorduppgörelser, mejlkonversationer med banker som vägrar söka skadestånd osv.</p><p></p><p>Jag har utmätning på 17,000KR (!!!!!) varje månad men min skuld minskas inte. Enligt prognosen kommer den ha minskat ca 50.000 på 10 år. Att försöka förhandla om min egen ränta på mina egna lån medans det varit en pågående polisanmälan var meningslöst. </p><p></p><p><strong>Så, min fråga är, varför frågade handläggaren om mitt yttrande till bilagan (brottsregistret)? Är det positivt att jag inte blivit nekad? Är det negativt? Jag hade samtalet tidig februari och skickade yttrandet mitten av feb. Att vänta är värre, men om jag får ett avslag misstänker jag att de gjort en gedigen utredning och ändå kommit fram till avslag. </strong></p><p></p><p>Oavsett är min avsikt att överklaga och hoppas att en tingsrätt bedömer situationen annorlunda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerguy, post: 451802, member: 5642"] Hej, Sökte skuldsanering för några månader sedan. Jag har en historik med grovt spelmissbruk och dessutom dömd för grovt bedrägeri då jag tecknade lån i min sambos namn. Idag är min sambo fri från alla skulder, jag blev dömd via strafföreläggande och åklagaren avskrev några av brotten då jag riskera fängelse. Från det att jag "erkände" har jag gjort flertal ackorduppgörelser med diverse inkassa/banker för att betala av skulden till min sambo, jag har arbetat vid sidan som samtidigt som jag började studera (var arbetslös tidigare). Idag arbetar jag med ekonomi (ironiskt nog) och fick en ingångslön på 35.000 som nu är 43.000 efter ett år. Jag har aktivt sökt bankerna som kräver skadestånd (då jag ej är dömd till skadestånd enligt domen ska banken söka skadestånd och använda strafföreläggandet som grund) men bankerna har helt enkelt skitit i att göra detta. Jag har även genomgått behandling för spelberoende via kommunen och varit spelfri sedan dess. Jag har medverkat vid varje polisförhör, anmält mig själv, min familj anlita en advokat vars uppgift var att se till så min sambo blev skuldfri. Jag har uppmanat polisen att driva ärendet (det tog 5år att utreda....) flertal gånger via min försvarsadvokat osv. I samtalet erkände jag allt detta. Jag var helt ärlig, om mina egna skulder och de som återstår av mina brott. Jag fick ett brev av handläggaren att inkomma med ett yttrande där jag beskrev situationen och dokumentation på allt jag skriver, dvs, intyg på behandling, ackorduppgörelser, mejlkonversationer med banker som vägrar söka skadestånd osv. Jag har utmätning på 17,000KR (!!!!!) varje månad men min skuld minskas inte. Enligt prognosen kommer den ha minskat ca 50.000 på 10 år. Att försöka förhandla om min egen ränta på mina egna lån medans det varit en pågående polisanmälan var meningslöst. [B]Så, min fråga är, varför frågade handläggaren om mitt yttrande till bilagan (brottsregistret)? Är det positivt att jag inte blivit nekad? Är det negativt? Jag hade samtalet tidig februari och skickade yttrandet mitten av feb. Att vänta är värre, men om jag får ett avslag misstänker jag att de gjort en gedigen utredning och ändå kommit fram till avslag. [/B] Oavsett är min avsikt att överklaga och hoppas att en tingsrätt bedömer situationen annorlunda. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsanering - hoppet som dödar en?
Topp