Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, fått förslag. När godkänt?

Hej

jag har fått "förslag om skuldsanering" och en betalplan , som jag har godkännt

hur lång tid brukar det ta innna man får den helt godkännd ?

Hej

Jag fick betalplan i augusti och beslut i novemer.

Hej

Det är väldigt olika beroende på hur fort borgenärna inkommer med sitt godkännande eller ev invändningar.

Tog 4 veckor för mig ! Men väldigt olika

en annan fråga, jaf fick ju min betalplan förra året , men iår har dom ju höjt exitensminum, ändras min betalplan varje år iom att existensminumum höjs eller måste man ansöka om omprovning då ?

Borgenärerna (oftast bankerna) har 2 veckor på sig att yttra sig om betalplanen efter samtalet och efter det skickas till borgenärerna.

Sen blir bankerna delgivna också. Så det är en slump hur länge det tar. Vissa skriver på delgivningen direkt, vissa kan vänta månader med att skriva under.

Sett många här fått beslut ca 1-3 månader efter man haft samtalet. Men finns undantag åt båda hållen.

en annan fråga, jaf fick ju min betalplan förra året , men iår har dom ju höjt exitensminum, ändras min betalplan varje år iom att existensminumum höjs eller måste man ansöka om omprovning då ?
Nej det ändras bara om du gör en omprövning pga ändring i din inkomst.

Den ändras inte automatiskt och ska du ompröva så är det för bestående ökning av inkomst eller minskning av inkomst med 500.kt el mer, du kan inte ompröva for att du vill ha mer i förbehållsbelopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp