Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsanering en andra gång.
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Betty" data-source="post: 444773" data-attributes="member: 5181"><p>Hm, jag tror du missförstod något i mitt inlägg. Jag vare sig utgår från min egen ekonomi eller skriver att människor som inte kan betala av sina lån inte bör få skuldsanering?</p><p></p><p>Jag skriver att om man har tagit lån (summa rimligtvis anpassad till individuella förhållanden -jag själv 2 msek, en ensamstående trebarnsmamma kanske 500 k) med villkoren att betala av dessa på +10 år, betyder inte det att man automatiskt kvalificerar sig för skuldsanering utan det är helt enkelt villkoren för lånen. Det tycks av många ses som en rättighet att få skuldsanering bara av anledningen att det kommer ta säg 10-12 år att betala av sina skulder, och då menar jag att då borde varje människa som överhuvudtaget har lån bli beviljad sanering?</p><p></p><p>Om man däremot inte kan betala lånekostnaderna pga att man blir sjuk, förlorar jobbet eller av någon annan anledning så är det ju ett helt annat läge men det har jag inte ens antytt att det skulle vara orimligt på något sätt. </p><p></p><p>Jag skriver också att jag är helt för att spelmissbrukare ska kunna få skuldsanering (om de har slutat spela) så jag förstår inte heller där varför du ifrågasätter att jag inte skulle tycka det vore rimligt när jag skriver att det är just det jag tycker? Eller menar du att du tycker att det är bra att man relativt enkelt kan ljuga sig till en skuldsanering trots att man inte har slutat spela? Det är enbart med omsorg till mina fellow-missbrukare som jag kritiserar detta -just för att de bränner chansen till att (troligen) någonsin få sanering igen när de får skuldsanering utan att vara ”redo” för det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Betty, post: 444773, member: 5181"] Hm, jag tror du missförstod något i mitt inlägg. Jag vare sig utgår från min egen ekonomi eller skriver att människor som inte kan betala av sina lån inte bör få skuldsanering? Jag skriver att om man har tagit lån (summa rimligtvis anpassad till individuella förhållanden -jag själv 2 msek, en ensamstående trebarnsmamma kanske 500 k) med villkoren att betala av dessa på +10 år, betyder inte det att man automatiskt kvalificerar sig för skuldsanering utan det är helt enkelt villkoren för lånen. Det tycks av många ses som en rättighet att få skuldsanering bara av anledningen att det kommer ta säg 10-12 år att betala av sina skulder, och då menar jag att då borde varje människa som överhuvudtaget har lån bli beviljad sanering? Om man däremot inte kan betala lånekostnaderna pga att man blir sjuk, förlorar jobbet eller av någon annan anledning så är det ju ett helt annat läge men det har jag inte ens antytt att det skulle vara orimligt på något sätt. Jag skriver också att jag är helt för att spelmissbrukare ska kunna få skuldsanering (om de har slutat spela) så jag förstår inte heller där varför du ifrågasätter att jag inte skulle tycka det vore rimligt när jag skriver att det är just det jag tycker? Eller menar du att du tycker att det är bra att man relativt enkelt kan ljuga sig till en skuldsanering trots att man inte har slutat spela? Det är enbart med omsorg till mina fellow-missbrukare som jag kritiserar detta -just för att de bränner chansen till att (troligen) någonsin få sanering igen när de får skuldsanering utan att vara ”redo” för det. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsanering en andra gång.
Topp