Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering en andra gång?

Hej!
Har haft skuldsanering tidigare och genomförde den utan problem och blev skuldfri!

2017 drabbades jag av att 3 nära personer gick bort, och istället för att ta itu med min sorg/ söka hjälp så bedövade jag det med alkohol, och blev deprimerad! Vilket resulterade i att jag handlat mycket på kredit, och tagit lån på lån.

I dag är jag nykter alkoholist, har gått i behandling men lämnar fortfarande blodprov för min egen skull och går på KBT- behandling/ äter antidemokratiska både för att ta itu med min sorg/ och shoppingmissbruk! Och har tagit kontakt med en konsumetrådgivare som gav mig rådet att släppa alla skulder och söka skuldsanering en andra gång!

Har läst era inlägg när det gäller ansökan om skuldsanering, eftersom man inte kan skriva ett personligt brev i ansökan via internet, utan att de ringer upp en , att det tagit upp till en timme, för mig tog det exakt 11 minuter efter 6 mån väntan , då var min handläggare nöjd!

Behöver inga pekpinnar eller ifrågasättande, är mycket väl med om att det är svårt att bli beviljad en andra gång!

Men verkar som att det är svårt att få " feedback " för oss som söker en andra gång, tom min handläggare svarade att det beror på " synnerliga " skäl, och när jag frågade vad det innebär, så fick jag svaret att hon måste kolla med juristerna!

Hej!
Har haft skuldsanering tidigare och genomförde den utan problem och blev skuldfri!

2017 drabbades jag av att 3 nära personer gick bort, och istället för att ta itu med min sorg/ söka hjälp så bedövade jag det med alkohol, och blev deprimerad! Vilket resulterade i att jag handlat mycket på kredit, och tagit lån på lån.

I dag är jag nykter alkoholist, har gått i behandling men lämnar fortfarande blodprov för min egen skull och går på KBT- behandling/ äter antidemokratiska både för att ta itu med min sorg/ och shoppingmissbruk! Och har tagit kontakt med en konsumetrådgivare som gav mig rådet att släppa alla skulder och söka skuldsanering en andra gång!

Har läst era inlägg när det gäller ansökan om skuldsanering, eftersom man inte kan skriva ett personligt brev i ansökan via internet, utan att de ringer upp en , att det tagit upp till en timme, för mig tog det exakt 11 minuter efter 6 mån väntan , då var min handläggare nöjd!

Behöver inga pekpinnar eller ifrågasättande, är mycket väl med om att det är svårt att bli beviljad en andra gång!

Men verkar som att det är svårt att få " feedback " för oss som söker en andra gång, tom min handläggare svarade att det beror på " synnerliga " skäl, och när jag frågade vad det innebär, så fick jag svaret att hon måste kolla med juristerna!
Man kan skicka in ett eget personligt brev om man vill på mail.
Vad jag hört får man väl inte ha satt sig i skuld på samma viss som man gjorde första gången.
Det ses väl lite så du har fått en skuldsanering som är en "once in a life time" och svårare att ge en andra gång då många får avslag på att få 1 gång. Så svårt att rättfärdiga att ge ut en andra när många inte får en

Varför första skuldsanering?Om man får fråga.

Apsolut, och det respekterar jag! Men att det står lagstiftat att det handlar om " synnerliga " skäl så borde väl handläggarna veta vad som är synnerliga skäl när man som sökande frågar?

Jag tror inget alltså man får inte fråga.

Om jag blev beviljad första gången så uppfyllde jag uppenbarligen " kraven"! Tänker inte gå in närmaste på det! Varför är du intresserad av det?

Det enkla svaret på din fråga...Varför inte det finns en egen kategori för detta är att det är väldigt få här om ens nån som haft skuldsanering två ggr. Därmed inte sagt att det är helt omöjligt men det är nog så att du får ställa in dej på det kommer bli svårt få igenom.
Att ingen kan säga vad "synnerliga skäl" är beror på att varje ärende är unikt o det som är synnerliga skäl för en behöver inte vara det för någon annan.

Om jag blev beviljad första gången så uppfyllde jag uppenbarligen " kraven"! Tänker inte gå in närmaste på det! Varför är du intresserad av det?
Kanske blir KF också intresserad av det när det gäller andra skuldsanering.Men ursäkta, visste jag att du skulle reagera så här skulle inte fråga.

Men det frångår ju inte att vi är många som söker en andra gång, är ju förmodligen inte alla som vill söka/ har sökt och är medlem i forumet och inte hittar en " tillhörighet " att skriva i rätt kategori!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp