Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsanering — vad har ni kvar efter hyra/boende?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noll" data-source="post: 484735" data-attributes="member: 317"><p>Någon som vet om man behåller samma handläggare efter att en skuldsanering blivit beviljad? Jag hade en bra och förstående handläggare sedan jag fick inledande i augusti 2025 men nu i mars kom besked om att jag fått en ny handläggare. Jag ringde henne för att bekräfta en nytillkommen skuld och det var knappt hon svarade mig. Iskall i tonen. Jag fick en obehaglig känsla av att detta inte kommer gå hela vägen. </p><p>Jag ansökte dec 24, fick inledande aug 25 och godkände betalplanen i november. Därefter väntan i snart 5 månader. En olidlig plåga och ovisshet som totalt knäckt mig så pass att jag blev sjukskriven.</p><p>Jag meddelade förra handläggaren att jag blivit sjukskriven och hon fick kopia på mitt sjukintyg, men nu är jag rädd att den nya iskalla handläggaren avslår min ansökan pga min sjukdom (psykisk ohälsa) och jag undrar hur länge till jag ska leva i ovisshet.</p><p></p><p>Är det någon som vet om den nya handläggaren börjar om med utredningen och gör de kontroller som görs i början (går in på konton osv)? Eller vilka kontroller görs i slutfasen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noll, post: 484735, member: 317"] Någon som vet om man behåller samma handläggare efter att en skuldsanering blivit beviljad? Jag hade en bra och förstående handläggare sedan jag fick inledande i augusti 2025 men nu i mars kom besked om att jag fått en ny handläggare. Jag ringde henne för att bekräfta en nytillkommen skuld och det var knappt hon svarade mig. Iskall i tonen. Jag fick en obehaglig känsla av att detta inte kommer gå hela vägen. Jag ansökte dec 24, fick inledande aug 25 och godkände betalplanen i november. Därefter väntan i snart 5 månader. En olidlig plåga och ovisshet som totalt knäckt mig så pass att jag blev sjukskriven. Jag meddelade förra handläggaren att jag blivit sjukskriven och hon fick kopia på mitt sjukintyg, men nu är jag rädd att den nya iskalla handläggaren avslår min ansökan pga min sjukdom (psykisk ohälsa) och jag undrar hur länge till jag ska leva i ovisshet. Är det någon som vet om den nya handläggaren börjar om med utredningen och gör de kontroller som görs i början (går in på konton osv)? Eller vilka kontroller görs i slutfasen? [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsanering — vad har ni kvar efter hyra/boende?
Topp