Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsaldo, går ej att lägga till skuld
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lasseman" data-source="post: 36760" data-attributes="member: 2631"><p>Det är fullt möjligt och jag skulle påstå ganska vanligt när folk har väldigt många fordringsägare.. eller fordringsägare med många olika skulder.. det är ju inte sällsynt att man kanske har 4-5 olika skulder med utslag hos tex lindorff, men bara 1-2 av dom ligger för utmätning, när dom märker att dom börjat fått betalt klart för de 2 skulderna så ansöker dom om verkställighet på ett par till osv osv. </p><p>Som fordringsägare får man nämligen inte pengar enligt först in principen eller så, utan man får en proportionell del av utmätningen i förhållande till ens fordrans storlek, förutsatt att inga prioriterade allmänna mål ligger före.</p><p></p><p>Om jag har en fordran på dig på säg 1000 kr, som ligger för verkställighet och har gjort det sedan i somras, men inget har hänt.. osså rullar det in en ny skuld på säg 1 miljon kr idag för verkställighet, och nästa månad börjar man mäta ut 1000 kr av din lön per månad.. då kommer 1 krona per månad avräknas min skuld och 999 kr avräknas den större skulden (jag tar inte hänsyn till avgifterna i räkneexmplet, jag är lite osäker på hur dom påverkar, men dom ska i alla fall räknas av först, så min krona varje månad kommer bara räknas av på en 600 krs avgift som tillkommer varje år och i den takten kommer jag alltså aldrig få betalt för min skuld, trots att jag var "först i kön"</p><p></p><p>utsvävning:</p><p>Det är även fullt möjligt att ha en helt ren UC, och vips ramlar det in något för verkställighet, som då syns i skuldsaldohistoriken och gör fullständigt en katastrof med kreditbetyget.. betalningsanmärkningen försvinner efter 3 år oavsett om skulden är reglerad eller ej, fordringsägaren kan dock ha preskriptionsavbrott efter utslaget och kan flera år efter de 3 åren passerat ånyo ansöka om verkställighet. </p><p>För konsumentfordringar gäller 3 år, diverse skulder till kommuner (tex avgifter för svartbyggen) 5 år, olika statliga skulder, tex till pensionsmyndigheten eller arbetsförmedligen eller försäkringskassan har 10 års preskriptionstid... Då kan man alltså, utan att ha hört något överhuvudtaget, få ett skuldsaldo idag, baserat på det utslag från sommaren 2005 som tex AF eller FK nu upptäckt att dom kan få betalt för via fogden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lasseman, post: 36760, member: 2631"] Det är fullt möjligt och jag skulle påstå ganska vanligt när folk har väldigt många fordringsägare.. eller fordringsägare med många olika skulder.. det är ju inte sällsynt att man kanske har 4-5 olika skulder med utslag hos tex lindorff, men bara 1-2 av dom ligger för utmätning, när dom märker att dom börjat fått betalt klart för de 2 skulderna så ansöker dom om verkställighet på ett par till osv osv. Som fordringsägare får man nämligen inte pengar enligt först in principen eller så, utan man får en proportionell del av utmätningen i förhållande till ens fordrans storlek, förutsatt att inga prioriterade allmänna mål ligger före. Om jag har en fordran på dig på säg 1000 kr, som ligger för verkställighet och har gjort det sedan i somras, men inget har hänt.. osså rullar det in en ny skuld på säg 1 miljon kr idag för verkställighet, och nästa månad börjar man mäta ut 1000 kr av din lön per månad.. då kommer 1 krona per månad avräknas min skuld och 999 kr avräknas den större skulden (jag tar inte hänsyn till avgifterna i räkneexmplet, jag är lite osäker på hur dom påverkar, men dom ska i alla fall räknas av först, så min krona varje månad kommer bara räknas av på en 600 krs avgift som tillkommer varje år och i den takten kommer jag alltså aldrig få betalt för min skuld, trots att jag var "först i kön" utsvävning: Det är även fullt möjligt att ha en helt ren UC, och vips ramlar det in något för verkställighet, som då syns i skuldsaldohistoriken och gör fullständigt en katastrof med kreditbetyget.. betalningsanmärkningen försvinner efter 3 år oavsett om skulden är reglerad eller ej, fordringsägaren kan dock ha preskriptionsavbrott efter utslaget och kan flera år efter de 3 åren passerat ånyo ansöka om verkställighet. För konsumentfordringar gäller 3 år, diverse skulder till kommuner (tex avgifter för svartbyggen) 5 år, olika statliga skulder, tex till pensionsmyndigheten eller arbetsförmedligen eller försäkringskassan har 10 års preskriptionstid... Då kan man alltså, utan att ha hört något överhuvudtaget, få ett skuldsaldo idag, baserat på det utslag från sommaren 2005 som tex AF eller FK nu upptäckt att dom kan få betalt för via fogden. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldsaldo, går ej att lägga till skuld
Topp