Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsättning....igen!
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HallonGroda" data-source="post: 360427" data-attributes="member: 4024"><p>Jag vet inte just exakt hur god översikt du har på samtliga dina skulder. Så har du mer ett "hum" så sök på Excel här på forumet (doodle vill jag minnas har något inlägg om hur hen gör enligt detta) och börja i steg 1 med att få _stenkoll_ på precis varenda skuld. Dvs lånat belopp, nuvarande skuld, ränta, månadskostnad, avbetalningsplaner, betalningsfria månader.</p><p>Tufft att göra för att man blir om och om igen påmind om sin egen dumhet. Men ett slags reningsjobb man måste göra för att kunna bli "nykter".</p><p></p><p>Steg 2 är att få upp en budget över samtliga dina fasta kostnader som är utöver det du betalar på skulderna. Då ser du mer tydligt vad du får snåla in på.</p><p></p><p>Steg 3 är att kontakta alla du är skyldig pengar och börja försöka förhandla om fryst ränta, lägre ränta, längre återbetalningsplan (dvs sänkt belopp). </p><p></p><p>Steg 4 är att efter steg 3 att eventuellt uppdatera Excel-planen. </p><p></p><p>Steg 5 är att lära dig allt du kan om snöbollsmetoden. Finns mkt att läsa om den här på formunet. </p><p></p><p>Steg 6 (som du egentligen får se att du startar redan i steg 1) är att se hur du kan öka dina inkomster. Jag har förstått att du anser att du har inget att sälja så skriver inget om det. Extrajobb som du nämnt är jättebra - men du behöver tänka på hur det passar in mot ditt nuvarande jobb. Oavsett vad - jag vet inte vad du kan tänka dig för jobb eller hur mkt du kan tänka dig att jobba extra. Liksom jobbar du enkom dagtid idag och mån till fre? Om = kvällsjobb och helgjobb inom städ eller vård borde du kunna söka och då lägga in spontanansökan. I annat fall kolla upp hur det ser ut nu med alla sommarvikarietjänster och även vikarepool. För - dom jag ser det, ska du ha ett extrajobb bör du se till att få något där du faktiskt kan räkna med att få några tusenlappar och inte hundralappar. </p><p></p><p>Utöver extrajobb - har du ett sådant jobb som gör att du kan jobba extra där? Om = prata med chefen och säg att du vill ta så mkt extrajobb du kan utifrån avtal. </p><p></p><p>Steg 7 (som också kickar igång redan i steg 1) sluta med precis alla försök att få nya lån. Sök inte ett enda nytt lån eller en enda ny kredit. Just nu är ditt läge för dåligt för det och du måste börja städa i din UC för att ha som ett mål längre fram att kunna ta ett vettigt samlingslån. Men det är som jag ser det mer än 12 mån bort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HallonGroda, post: 360427, member: 4024"] Jag vet inte just exakt hur god översikt du har på samtliga dina skulder. Så har du mer ett "hum" så sök på Excel här på forumet (doodle vill jag minnas har något inlägg om hur hen gör enligt detta) och börja i steg 1 med att få _stenkoll_ på precis varenda skuld. Dvs lånat belopp, nuvarande skuld, ränta, månadskostnad, avbetalningsplaner, betalningsfria månader. Tufft att göra för att man blir om och om igen påmind om sin egen dumhet. Men ett slags reningsjobb man måste göra för att kunna bli "nykter". Steg 2 är att få upp en budget över samtliga dina fasta kostnader som är utöver det du betalar på skulderna. Då ser du mer tydligt vad du får snåla in på. Steg 3 är att kontakta alla du är skyldig pengar och börja försöka förhandla om fryst ränta, lägre ränta, längre återbetalningsplan (dvs sänkt belopp). Steg 4 är att efter steg 3 att eventuellt uppdatera Excel-planen. Steg 5 är att lära dig allt du kan om snöbollsmetoden. Finns mkt att läsa om den här på formunet. Steg 6 (som du egentligen får se att du startar redan i steg 1) är att se hur du kan öka dina inkomster. Jag har förstått att du anser att du har inget att sälja så skriver inget om det. Extrajobb som du nämnt är jättebra - men du behöver tänka på hur det passar in mot ditt nuvarande jobb. Oavsett vad - jag vet inte vad du kan tänka dig för jobb eller hur mkt du kan tänka dig att jobba extra. Liksom jobbar du enkom dagtid idag och mån till fre? Om = kvällsjobb och helgjobb inom städ eller vård borde du kunna söka och då lägga in spontanansökan. I annat fall kolla upp hur det ser ut nu med alla sommarvikarietjänster och även vikarepool. För - dom jag ser det, ska du ha ett extrajobb bör du se till att få något där du faktiskt kan räkna med att få några tusenlappar och inte hundralappar. Utöver extrajobb - har du ett sådant jobb som gör att du kan jobba extra där? Om = prata med chefen och säg att du vill ta så mkt extrajobb du kan utifrån avtal. Steg 7 (som också kickar igång redan i steg 1) sluta med precis alla försök att få nya lån. Sök inte ett enda nytt lån eller en enda ny kredit. Just nu är ditt läge för dåligt för det och du måste börja städa i din UC för att ha som ett mål längre fram att kunna ta ett vettigt samlingslån. Men det är som jag ser det mer än 12 mån bort. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Skuldsättning....igen!
Topp