- Meddelanden
- 161
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 217
Hej! Har bokat möte med budget och skuldrådgivare, vad kan man förvänta sig? Hur kan de hjälpa en då man är för högt belånad för att ens söka nytt samlingslån?
Får hoppas på en bra då som kan hjälpaVäldigt varierande. Vissa är riktigt usla och har gett råd som inneburit utmätta bostäder
Låter ju lite sisådärÄr nog väldigt olika. De kan hjälpa med att reda ut ekonomin, vad man ska betala först osv och eventuellt hjälpa till med ansökning om skuldsanering. Men tror det är väldigt olika, kändes som detta forum lärt mig mer och gjort mig mer kunnig än skuldrådgivare i vår kommun.
Stämmer att kompetensen varierar ordentligt. Många har noll koll på Kronofogdens regelverk, sådant som går att läsa sig till på sagda myndighets hemsida.Låter ju lite sisådär
Hon jag pratade med på kronofogden tycker det är bättre att söka sanering utan att släppa allting först.Stämmer att kompetensen varierar ordentligt. Många har noll koll på Kronofogdens regelverk, sådant som går att läsa sig till på sagda myndighets hemsida.
Att regelmässigt ge rådet "släpp alla skulder till Kronofogden" är inte heller ovanligt, trots att det kanske inte är det bästa alla gånger.