Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldberg efter konkurs i AB, är min plan rimlig?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hoppfull2021" data-source="post: 233703" data-attributes="member: 5994"><p>Nej precis, det blev ju lite moment 22 av det, skulden uppkom i samma ögonblick som företaget försattes i konkurs. Både jag och konkursförvaltaren blev lite förvånade att de inte först påkallat fordran inom de tre veckorna från domstolsbeslutet utan hoppade direkt över till mig. Konkursen kommer därmed innebära utdelning när konkursbot inte kommer behöva betala skulderna så att säga.</p><p></p><p>Jo det är verkligen så dött. Det skulle inte löna sig ekonomiskt för mig att ta ett vanligt hel/deltidsjobb och därmed sänka min a-kassa/inkomst heller, och branschen går på sparlåga just nu och tror inte det kommer hända mycket på marknaden de närmsta 6-12 månaderna, och när det väl börjat återhämta sig tror jag inte nyanställning blir aktuellt. Jag tror det är bra att inse och förbereda sig på en massiv omstrukturering hursomhelst och vara inställd på det värre scenariot.</p><p></p><p>Sedan räcker nog inte 6000,- i lånekostnader, hade nog blivit ca 10 000,- snarare. Hade redan 4500,- på mitt privatlån sedan innan (400k) och gick precis runt med min vanliga lön, och med förmånsbil med fritt drivmedel, som även det tillkommer nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hoppfull2021, post: 233703, member: 5994"] Nej precis, det blev ju lite moment 22 av det, skulden uppkom i samma ögonblick som företaget försattes i konkurs. Både jag och konkursförvaltaren blev lite förvånade att de inte först påkallat fordran inom de tre veckorna från domstolsbeslutet utan hoppade direkt över till mig. Konkursen kommer därmed innebära utdelning när konkursbot inte kommer behöva betala skulderna så att säga. Jo det är verkligen så dött. Det skulle inte löna sig ekonomiskt för mig att ta ett vanligt hel/deltidsjobb och därmed sänka min a-kassa/inkomst heller, och branschen går på sparlåga just nu och tror inte det kommer hända mycket på marknaden de närmsta 6-12 månaderna, och när det väl börjat återhämta sig tror jag inte nyanställning blir aktuellt. Jag tror det är bra att inse och förbereda sig på en massiv omstrukturering hursomhelst och vara inställd på det värre scenariot. Sedan räcker nog inte 6000,- i lånekostnader, hade nog blivit ca 10 000,- snarare. Hade redan 4500,- på mitt privatlån sedan innan (400k) och gick precis runt med min vanliga lön, och med förmånsbil med fritt drivmedel, som även det tillkommer nu. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skuldberg efter konkurs i AB, är min plan rimlig?
Topp