Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld på 860 000 kr, söker råd och tips

Hej!
Tack allihopa för alla tips, ni är fantastiska.
Kan tillägga lägsta belopp att betala.

Norwegian Bank - 5189
Norwegian Kort - 3060
Ica - 5400
Northmill - 1030
Loanstep 975
Merax 1260
Qred lån 1250
Qred kort 1100
Kontantfinans 500
Flexkontot- 500
Happycash - 240
Telia - 718

Totalt belopp: 21220

Övriga kostnader utöver lån
13759

Min budget inkl mat och nödvändigheter.
34979.

Hade jag haft denna insikt och levt med denna budget under 2023 och inte levt som jag gjort hade jag kunnat betala ca 90 000 i extra amorteringar, men man får försöka blicka framåt och inte ha ångest över det gamla.

Tack än en gång!

Tjena,

Om vi ska försöka tillämpa snöbollseffekten här så skulle jag först försöka ordna en betalningsfrimånad på samtliga lån.

Ring så många du kan och gå in på hemsidorna och kolla.

Förklara din situation och gör upp en plan som du delar med samtliga.

Om du först betar av dessa 5 listade med höga räntor så får jag till att du betalar isch 11,500kr i ränta på dessa lån.

1. Qred Lån: (9,000 kr * 22.15%) ? 1,988,50 kr
  2. Qred Kort: (10,500 kr * 22.15%) ? 2,321,75 kr
  3. Kontantfinans: (3,500 kr * 76.8%) ? 2,688,00 kr
  4. Flexkontot: (4,800 kr * 76.8%) ? 3,686,40 kr
  5. Happycash: (3,400 kr * 29.33%) ? 995,22 kr

Du nämner att du får ut ungefär 41.000kr i månaden. Du skulle nästan också kunna "Skita i en betalning" hos några som inte ger med sig för att betala dubbel nästa månad och ta "straff-avgiften" som blir, inget jag rekommenderar.

Det bästa vore om din sambo kunde hjälpa dig att kanske betala av dessa 5 stora bovar = 31,500kr det är ungefär den summan du lägger idag på lån så skulle du kunna få betalningsfritt hos dom andra så skulle du kunna beta av alla dessa på 1 och samma månad.

Därefter är det stort fokus på
    1. Mertax
    2. Loanstep
    3. Northmill

Samma visa där, dessa isch 12.000kr du för "över" när du betalt av de första 5 betalar du av Mertax med (månad 2) och kastar in allt du för över på Northmill samt Loanstep.

Därefter skall du har i runda slängar 17-20k extra i betalningsutrymme månadsvis och då är det dags att KÖTTA på Norwegian krediten på 101.000kr

Så har du lite pannben så är du fri från alla jag har listat inom 8 månader och då återstår följande: Norwegianbank: 304 000 (20,74) Ica Banken: 347 000 (16,37).

Du bör du kunna få ett samlingslån med hyfsad ränta mtp:

Antalet FF bör vara 0.
    Istället för 12 lån/krediter så har vi 2 lån enbart.
    Hög inkomst.

Hoppas det hjälper något.

MEN (alltid ett men)

Hur mår du?
    Anser du att det är värt att kämpa?

Jag var i samma sits som du var i för cirka 3 år sedan ( kolla in https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/spelmissbrukare-870k-i-skulder.18512/ )

Och detslutade med att jag sitter hos KFM med isch 1,6MSEK i skulder istället då jag inte riktigt pallade eller gjorde vad folk sade till mig på den tiden.

Lycka till, finns i PM om så önskas.

Mvh, Kalle.
Tack för ditt svar! Jag och min sambo har kommit överens om att hon inte ska hjälpa mig mer ekonomiskt, det blir en osund relation med tanke på medberoende och annat djävulskap som tillhör det liv som jag försöker ta mig ifrån.

Jag mår bra, det är en kick att känna att man vill få ordning på allt, och jag är taggad på det. Jag måste dock jobba stenhårt med mitt tankesätt, det finns (för mig) väldigt många fallgropar som varit som en trygghet för mig i väldigt många år, i form av just shopping, spel och droger.

"inte räknat med mat och andra nödvändigheter."

Det blir ju tokigt om du inte gör det, svårt å leva på luft ja har försökt tom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp