Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skillnaden på nytt/befintligt lån.

Hej! Tänkte fråga om någon har ett bra svar på följande. Jag har 4 st krediter på UC sammanlagt 120.000 kr, om jag nu vill omförhandla till ett lån, är det då lättare att få det beviljat när det redan finns lån och jag vill endas slå ihop dom, alltså inte låna mer. Förstår att en bra UC är viktig hur som, men kan det ändå bli lättare när dom gör bedömning?
Vad är er erfarenhet angående detta?

Precis. Du kan söka samlingslån via låneförmedlare. Min erfarenhet är dock att de finns kreditgivare som inte säkert ingår som möjliga kreditgivare när man söker med låneförmedlare. Wästgöta finans och Northmill bank med sitt Reducekoncept är exempel på detta. Wästgöta finans tar inte kreditupplysning via UC varför ett lån via dem inte belastar ditt UC-betyg. De använder Bisnode istället. Northmill banks Reducekoncept tar över krediter upp till 300 000 kr och sänker den genomsnittliga räntan på dessa krediter. Läs på mer på deras hemsidor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp