Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skillnad Utslag vs aktuell skuld ?

Jag har en pågående aktuell skuld hos K från Csn och jag hade till igår på mig att betala . Är det först när det står utslag på den som löneutmätning drar igång och inkomst redogörelse eller kan de ta pengar från mitt konto redan nu ( lönen från igår ) utan utslag ?

Jag har en pågående aktuell skuld hos K från Csn och jag hade till igår på mig att betala . Är det först när det står utslag på den som löneutmätning drar igång och inkomst redogörelse eller kan de ta pengar från mitt konto redan nu ( lönen från igår ) utan utslag ?
Utslag och därefter skuld att betala.

CSN är statligt, inget utslag på statliga skulder.

CSN är statligt, inget utslag på statliga skulder.
Så då kan de gå in o plocka lönen från igår idag redan alltså ? Måste de är inte bli inkomst redogörelse först o sånt ? El löneutmätning ?

Jag tycker också detta är lite rörigt.

Jag skrev på ett utslag för ca en månad sedan men själva skulden har fortfarande inte plussats på totala skuldsaldon hos KFM.

Jag skrev på ett utslag för ca en månad sedan men själva skulden har fortfarande inte plussats på totala skuldsaldon hos KFM.
Ok men hur snabbt kan de börja göra löneutmätning efter att skulden förföll igår tror du ?

Ok men hur snabbt kan de börja göra löneutmätning efter att skulden förföll igår tror du ?
Du kommer först få brev där du ska redogöra din inkomst osv. Så löneutmätning kanske hinner dra igång nästa månad. Beror lite på hur snabba de är.

Du kommer först få brev där du ska redogöra din inkomst osv. Så löneutmätning kanske hinner dra igång nästa månad. Beror lite på hur snabba de är.
Ok så augusti lönen hänger löst förmodligen ? Men då
Är svaret att de inte kan gå in och ta pengar fr kontot bsra huxflux nu innan de skickar inkomst frågan ?

Du menar att du skrev på ett föreläggande?

Ok så augusti lönen hänger löst förmodligen ? Men då
Är svaret att de inte kan gå in och ta pengar fr kontot bsra huxflux nu innan de skickar inkomst frågan ?
Jo, jag tror att de kollar på konto först och ser om du har pengar som de kan utmäta. Har de inte det så blir det löneutmätning. Någon kan rätta mig om jag har fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp