Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skillnad mellan låneförmedlare

Skulle någon vilja förklara för mig vilken skillnad låneförmedlare har förutom de banker de samarbetar med? Har hört att tex axo väljer det ”bästa” utan att man ser alternativen. Gör de alla bara en automatisk körning eller görs något arbete utav personal där de pratar med banken och försöker få igenom lånet? Hur bör man tänka om man bara vill offra en uc, provat via lendo innan men sedan dess har ju flera nya dykt upp plus freedom finance vilket jag aldrig provat.

Hej

Vad jag förstår efter timmar på detta bra forum är att varje bank tycks ha olika kriterier. En bank kanske tycker att 9 ff är okej medan nästa säger blankt nej. Sen finns de som ser lättare/svårare på gamla anmärkningar. Sen har du såklart inkomsten kontra befintliga lån och underskottet av kapital. Min gissning är att Låneförmedlaren pusslar ihop samtliga kriterier och det du blir erbjuden är en slutprodukt av dina förutsättningar

Antalet långivare är såklart viktigt. Det som skiljer de största är att de har fler partners inom högrisksegmentet, annars är det ganska lika vad gäller låg/mellanrisk. I övrigt bör du kolla på kundnöjdhet - höga poäng tyder på att andra har lyckats bra med aktören i frågan. Lycka till.

Jag har erfarenheter av Lendo, Axo, Freedom Finance och MyLoan. Flera av de nya är det Freedom som ligger bakom, kanske för att de inte har så bra rykte då man hamnar på "telefonterrorlistor" om man söker hos dem. MyLoan var helt okej, men samarbetar inte med så många. Hos Axo famlar man mycket riktigt i mörker och får hoppas att de erbjuder det bästa alternativet och inte den långivare de har högst provision hos.

De gånger jag har sett över mina lån de senaste åren har jag vänt mig till Lendo. De är den största aktören och man kan nog argumentera för att det finns bra skäl till att de är det.

Antalet långivare är såklart viktigt. Det som skiljer de största är att de har fler partners inom högrisksegmentet, annars är det ganska lika vad gäller låg/mellanrisk. I övrigt bör du kolla på kundnöjdhet - höga poäng tyder på att andra har lyckats bra med aktören i frågan. Lycka till.

Verkar va Sambla är bäst just nu https://se.trustpilot.com/categories/money, vad menar du med flest partners inom högrisksegment förresten? Skiljer det sig mycket?

För mig är tveklöst största fördelen antalet aktörer en bank samarbetar med,

Om Lendo har 15 banker.
Så säger vi att Sambla har 5 banker.

Då är för mig Lendo tveklöst det bästa alternativet eftersom dom kommer att "förmedla" / Ge mig fler förslag.
En aktör med 15 olika samarbetspartners bör kunna ge mig bättre alternativ än en med 5...

Sitter och tittar på vilka banker Sambla samarbetar med och där finns varken Remember,Norwegian,SEB....

Och ”bynk” någon?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp