Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Skev syn på pengar?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="2pac" data-source="post: 113604" data-attributes="member: 3711"><p>Jag har inte mycket pengar. Jag är djupt skuldsatt också och försöker spara in på varenda krona nu men det känns så skevt på något sätt allting. Jag mår naturligtvis skit över att jag satt mig i denna sits men mådde mer dåligt precis efter när lånepengarna tagit slut. Nu när jag funderar har jag tankar om att det ”bara” är några hundra tusen kr och att det tar ”bara” något år och så är jag på 0 igen. Och jag reflekterar över det och känner att det är skevt för det är inte bara. Jag tycker min situation jag skapat är ”bara” men samtidigt försöker jag spara in pengar på mat, nöjen osv. Och det känns lite motsägelsefullt.</p><p></p><p>O liksom en månad på 2 år har jag fått 100 000 kr i lön före skatt. Händer inte ofta men händer ibland att man får en högre lön. Och på något sätt när pengar bara är en siffra på kontot och så lättillgängligt (idag, kan ju bli av m jobbet o så, vem vet) så har min syn blivit skev.</p><p></p><p>Oavsett hur mycket man tjänar så är en sak säker (lite som du är inne på) och det är att det är betydligt lättare att göra sig av med pengarna än att hålla på dom. Och just därför är det ju inte ”bara” några hundra tusen i skuld. </p><p></p><p>Jag vet inte men känns som det är något fundamentalt fel i mitt tänkande när jag tröstar mig själv i situationen med att det är lite pengar (när det är mycket) och att det kommer bara ta x antal år att lösa situationen. Men det är år liksom jag förlorar. Och känns som jag kan sätta mig i samma sits igen om jag inte känner att det är riktigt allvarligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="2pac, post: 113604, member: 3711"] Jag har inte mycket pengar. Jag är djupt skuldsatt också och försöker spara in på varenda krona nu men det känns så skevt på något sätt allting. Jag mår naturligtvis skit över att jag satt mig i denna sits men mådde mer dåligt precis efter när lånepengarna tagit slut. Nu när jag funderar har jag tankar om att det ”bara” är några hundra tusen kr och att det tar ”bara” något år och så är jag på 0 igen. Och jag reflekterar över det och känner att det är skevt för det är inte bara. Jag tycker min situation jag skapat är ”bara” men samtidigt försöker jag spara in pengar på mat, nöjen osv. Och det känns lite motsägelsefullt. O liksom en månad på 2 år har jag fått 100 000 kr i lön före skatt. Händer inte ofta men händer ibland att man får en högre lön. Och på något sätt när pengar bara är en siffra på kontot och så lättillgängligt (idag, kan ju bli av m jobbet o så, vem vet) så har min syn blivit skev. Oavsett hur mycket man tjänar så är en sak säker (lite som du är inne på) och det är att det är betydligt lättare att göra sig av med pengarna än att hålla på dom. Och just därför är det ju inte ”bara” några hundra tusen i skuld. Jag vet inte men känns som det är något fundamentalt fel i mitt tänkande när jag tröstar mig själv i situationen med att det är lite pengar (när det är mycket) och att det kommer bara ta x antal år att lösa situationen. Men det är år liksom jag förlorar. Och känns som jag kan sätta mig i samma sits igen om jag inte känner att det är riktigt allvarligt. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Skev syn på pengar?
Topp