Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteskuld söka skuldsanering

Jag har en preliminär tanke att släppa allt till inkasso och fogden.

2022 jämka jag och troligtvis blir det restskatt på 10-20k mem den skulden är ju inte reggade som skuld före nov-dec 2023 i så fall om jag släpper nu kommer jag ju inte kunna betala den (även om jag eventuellt kan lägga undan lite pengar innan utmätningen skulle börja så är min fråga, om jag inte betalar den skulden utan annat och säg i juli söker skuldsanering.
Då har jag ju en kommande skuld och minus saldo på mitt skattekonto. Kommer jag få automatisk avslag på en ansökan då eller kan den gå igenom..

Om jag får avslag och skulden så småningom betalas med utmätning (prioriterad av kf) är jag så att säga nollade då med mina chanser att få skuldsanering eller ligger det med som en historisk "tabbe" för alltid?

Jag frågar inget annat än det nu. Bara den konkreta frpgan OM skatteskuld kan påverka beslut nör man har skuld till skatteverket och om man haft skuld till skatteverket.

Jag har en preliminär tanke att släppa allt till inkasso och fogden.

2022 jämka jag och troligtvis blir det restskatt på 10-20k mem den skulden är ju inte reggade som skuld före nov-dec 2023 i så fall om jag släpper nu kommer jag ju inte kunna betala den (även om jag eventuellt kan lägga undan lite pengar innan utmätningen skulle börja så är min fråga, om jag inte betalar den skulden utan annat och säg i juli söker skuldsanering.
Då har jag ju en kommande skuld och minus saldo på mitt skattekonto. Kommer jag få automatisk avslag på en ansökan då eller kan den gå igenom..

Om jag får avslag och skulden så småningom betalas med utmätning (prioriterad av kf) är jag så att säga nollade då med mina chanser att få skuldsanering eller ligger det med som en historisk "tabbe" för alltid?

Jag frågar inget annat än det nu. Bara den konkreta frpgan OM skatteskuld kan påverka beslut nör man har skuld till skatteverket och om man haft skuld till skatteverket.
10-20K bör du ju hinna korrigera.
Vara skyldig staten ger inte + poäng i en ansökan till skuldsanering, folk får avslag på det där just den skulden pekas ut.

Jag har skatteskuld den ingår i skuldsaneringen.. har dock bara inledande än så länge. Fick även brev från skatteverket där dem skrev att skulden uppkommit innan inledande så jag skulle bortse om jag skulle få någon betalningsuppmaning ifrån dem iallafall.. Fick också en betalningsuppmaning förra veckan

Jeni vilket belopp är din skatteskuld på?

10-20K bör du ju hinna korrigera.
Vara skyldig staten ger inte + poäng i en ansökan till skuldsanering, folk får avslag på det där just den skulden pekas ut.
Jaaa men det har även att göra med hur skatteskulden upkom. Skatteskuld vid försäljning av bostad måste ge många "minuspoäng" vid handläggningen....

Om du släpper allt. Borde du kunna betala din skatteskuld rätt fort

Jaaa men det har även att göra med hur skatteskulden upkom. Skatteskuld vid försäljning av bostad måste ge många "minuspoäng" vid handläggningen....
Nej inte nödvändigtvis... Jag skulle säga att det är värre ur skusans synvinkel att ha jämkat o fått skatteskuld av den anledningen. För då antas man ha uppgett felaktiga uppgifter för att få lägre skatt under ett år. Jag säger inte att man gjort det men det kan ju uppfattas så av skusan.
Maken hade skatteskuld pga försäljning av bostad. Inga problem få igenom skuldsaneringen. Det var aldrig någon diskussion kring detta för hans del.

Det är nog inget större problem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp