Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring, deklaration ej inskickad

Hej!

Jag har skuldsaldo hos fogden och ska få 30 000 sek tillbaka. Såklart går det oavkortat till skulderna automatiskt. Men vad händer om jag inte skickar in deklarationen? Då kan väl Skatteveket inte skicka pengarna till fogden va? Det är så att jag bor utomlands så ingen utmätning görs på min lön eller så. gäldenärerna får inge pengar från mig. Jag tänker inte skicka in deklaration och vänta så att inkasso återkallar sina skulder från kronofogden - vad tänker ni om det?

Senast de fick något var i september 2024. Hittils har ingen återkallat skulden men kanske senare i år gör de det?

Hej!

Jag har skuldsaldo hos fogden och ska få 30 000 sek tillbaka. Såklart går det oavkortat till skulderna automatiskt. Men vad händer om jag inte skickar in deklarationen? Då kan väl Skatteveket inte skicka pengarna till fogden va? Det är så att jag bor utomlands så ingen utmätning görs på min lön eller så. gäldenärerna får inge pengar från mig. Jag tänker inte skicka in deklaration och vänta så att inkasso återkallar sina skulder från kronofogden - vad tänker ni om det?

Senast de fick något var i september 2024. Hittils har ingen återkallat skulden men kanske senare i år gör de det?
Här hittar du info vad som händer om du inte skickar in.

Ok, det är inte så farligt. Annars får jag inget i alla fall.

Du bränner någon tusing eller så till skatteverket i förseningsavgift..

Det kommer ju en skönsbeskattning inom inte allt för lång tid så dom kan inte vänta i all evighet på återkallelse

Jag förstår det. Undrar om skulderna kommer kanske återkallas senare i år?
Kanske inte återkallas alls.
Vad är poängen med att inte skicka in? Det räcker ju med att ett bolag inte återkallar så är det kört med din återbäring ändå? Dvs, du kommer inte se återbäringen om inte alla återkallar, och då ska det ske snabbt nog att skönbeskattning inte sker?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp