Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaffesump" data-source="post: 417970" data-attributes="member: 5855"><p>Jag googlade och fick fram lite artiklar vilka som granskas och hur granskningen sker.</p><p></p><p>För det första så är det stickprover dom gör. Deras system klarar inte av att kontrollera alla som gör avdrag. Gällande reseavdrag så fanns det en artikel på SVT där en anställd berättade om olika fel som människor gör när de gör reseavdrag. Skatteverket vill att staten stiftar en ny lag. Vad för lag det minns jag inte, orkar inte googla fram det igen.</p><p></p><p>De avdrag som de flesta gör fel på, som Skatteverket pratade om i artikeln var:</p><p></p><p>* Hämtning och lämning av barn</p><p>* Man anger längre avstånd än vad det egentligen är</p><p>* Man gör ingen vinst (två timmar)</p><p></p><p>Jag har gjort avdrag i fyra år för nitton mil om dagen till jobbet. Nio mil till jobbet och nio mil hem. Det finns kollektivtrafik till och från jobbet men det passar inte mina arbetstider eftersom jag arbetar ständig eftermiddag. Jag har aldrig varit utsatt för granskning. Däremot har jag gjort en fuling alla fyra år när jag har deklarerat och det är att jag har angivit 250 arbetsdagar när jag egentligen inte har arbetat så många dagar men den har ändå gått igenom min deklaration.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaffesump, post: 417970, member: 5855"] Jag googlade och fick fram lite artiklar vilka som granskas och hur granskningen sker. För det första så är det stickprover dom gör. Deras system klarar inte av att kontrollera alla som gör avdrag. Gällande reseavdrag så fanns det en artikel på SVT där en anställd berättade om olika fel som människor gör när de gör reseavdrag. Skatteverket vill att staten stiftar en ny lag. Vad för lag det minns jag inte, orkar inte googla fram det igen. De avdrag som de flesta gör fel på, som Skatteverket pratade om i artikeln var: * Hämtning och lämning av barn * Man anger längre avstånd än vad det egentligen är * Man gör ingen vinst (två timmar) Jag har gjort avdrag i fyra år för nitton mil om dagen till jobbet. Nio mil till jobbet och nio mil hem. Det finns kollektivtrafik till och från jobbet men det passar inte mina arbetstider eftersom jag arbetar ständig eftermiddag. Jag har aldrig varit utsatt för granskning. Däremot har jag gjort en fuling alla fyra år när jag har deklarerat och det är att jag har angivit 250 arbetsdagar när jag egentligen inte har arbetat så många dagar men den har ändå gått igenom min deklaration. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skatteverket, skatteåterbäring & jämkning
Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?
Topp