Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatt arbetsgivare

Hej!
Har gjort något dumt och de är spelmissbruk inblandat.

jag har tagit från mitt AB företag cirka 300.000 i olika omgångar från slutet på juli och augusti ( idiot jag vet ).
Eller kan man fördela det fram till dec ?

kan man betala exempel 100.000 skatt med arbetsgivare avigift denna månad och sen sep för det är uttagit både juli aug och sep?

eller blir detta bokföringsbrott ?

tacksam för svar och tråkiga kommentarer jag vet detta är idioti.

Jag tror du behöver ställa den frågan till någon som kan saken, ring anonymt till skatteverket tex.

När du ska deklarera dig som privatperson spelar det ingen roll, din slutliga skatt blir densamma om du har 400000 på en månad eller att det är 400000 jämt fördelat över året.

Hej!
Har gjort något dumt och de är spelmissbruk inblandat.

jag har tagit från mitt AB företag cirka 300.000 i olika omgångar från slutet på juli och augusti ( idiot jag vet ).
Eller kan man fördela det fram till dec ?

kan man betala exempel 100.000 skatt med arbetsgivare avigift denna månad och sen sep för det är uttagit både juli aug och sep?

eller blir detta bokföringsbrott ?

tacksam för svar och tråkiga kommentarer jag vet detta är idioti.
Det blir ett s k förbjudet lån. Är bolaget under tillsyn av revisor? Vilket bokslutsdatum har bolaget?

Nej ingen revisor, sköter alltid alla skatter, moms löner mm. Jag menar på att jag vill betala skatten på dem uttagen men det blev för mycket ( 300.000) kan man betala 100.000 nu i sep exempel och resten oktober och november ? Menar inte att jag vill smitta från skatten eller arbetsgivaredeklarartioner. Är detta ett brott ?

Nej ingen revisor, sköter alltid alla skatter, moms löner mm. Jag menar på att jag vill betala skatten på dem uttagen men det blev för mycket ( 300.000) kan man betala 100.000 nu i sep exempel och resten oktober och november ? Menar inte att jag vill smitta från skatten eller arbetsgivaredeklarartioner. Är detta ett brott ?
Hade du haft en revisor så hade han skrivit en anmärkning i revisionsberättelsen om att du tagit ett förbjudet lån. Du måste se till att nolla underskottet innan 31/12 och det görs förslagsvis genom att betala ut lön resterande månader. Tänk på att 300.000 kr är det belopp efter inkomstskatt som ska dras. Ovanpå det tillkommer arbetsgivaravgiften.

Tack, dumt gjort man lär sig. Ska jag betala skatt och arbetsgivaravgift till sista december då? Eller hur menar du? Ska jag sätta det som lön ?

Tack, dumt gjort man lär sig. Ska jag betala skatt och arbetsgivaravgift till sista december då? Eller hur menar du? Ska jag sätta det som lön ?
Japp du ska sätta som lön, sedan beroende på hur mycket skatt du betalar, så blir bruttobeloppet större. Betalar du 50% skatt så är det totalt 600 tkr som ska betalas ut i bruttolön, ovanpå det kommer arbetsgivaravgifter; på 600 tkr blir det drygt 188 tkr. De 300 tkr ska alltså dras mot den nettolön du får ut.

Så jag skall betala totalt 188.000 i skatt allt som allt på dem 300.000 kr ?

Så jag skall betala totalt 188.000 i skatt allt som allt på dem 300.000 kr ?
Du har tagit ut 300 tkr netto = nettolön (efter skatt)! Beloppet som du ska ta ut som bruttolön är alltså betydligt högre än 300 tkr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp