Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag ta samlingslån? Erfarenheter och råd om att samla lån 2025

Hej !
jag har tagit mig vatten över huvudet . Jag har lån och avbetalningar och gjorde en ansökan på enklare igår med panikångest . Idag ringde enklare mig . Så nu är det fundering kring samlinglån eller inte och behöver tips och råd av er !
Mina skulder nu
Billån - ca 92000 ränta 6%
anyfin - 35000 ränta 14.4 %
ica banken - 93000 ränta 8%
Marginalen - 10000 ränta 13%
De kan erbjuda ett lån hos brocc på allt med ränta 10.5% .
Jag har en fast inkomst på 30.5 k i månaden , sen extra inkomst på 2-8 k då jag jobbar extra och det är beroende på varje månad hur mycket pass det finns .
Ska man ta det ? Eller ska man försöka prioritera betala av en i taget ?

Hej !
jag har tagit mig vatten över huvudet . Jag har lån och avbetalningar och gjorde en ansökan på enklare igår med panikångest . Idag ringde enklare mig . Så nu är det fundering kring samlinglån eller inte och behöver tips och råd av er !
Mina skulder nu
Billån - ca 92000 ränta 6%
anyfin - 35000 ränta 14.4 %
ica banken - 93000 ränta 8%
Marginalen - 10000 ränta 13%
De kan erbjuda ett lån hos brocc på allt med ränta 10.5% .
Jag har en fast inkomst på 30.5 k i månaden , sen extra inkomst på 2-8 k då jag jobbar extra och det är beroende på varje månad hur mycket pass det finns .
Ska man ta det ? Eller ska man försöka prioritera betala av en i taget ?
Du betalar idag 19300 kr i ränta på hela året. Skulle du baka ihop hela summan till 10,5% så betalar du 24150kr
Lägg där till att bilånet kommer att fortsatt få avdrag på skatten

För att få bästa långtidsresultat skulle jag säga: Samla Anyfin och Marginalen men förläng inte den avbetalningstid som du har idag på det nya ihopslagningen

Ja det kändes lite jobbigt att jag skulle flytta bil och ica då det är bra ränta på dem.
Marginalen är kreditkort så där har jag 60 dagar räntefritt .
Därför jag tänker att jag ska ba försöka prioritera , först marginalen och pumpa in så mycket pengar jag kan , sen Anyfin . Är det en bra plan ?

Ja det kändes lite jobbigt att jag skulle flytta bil och ica då det är bra ränta på dem.
Marginalen är kreditkort så där har jag 60 dagar räntefritt .
Därför jag tänker att jag ska ba försöka prioritera , först marginalen och pumpa in så mycket pengar jag kan , sen Anyfin . Är det en bra plan ?
Alla planer är bra planer ;)

Låter som snöbollseffekten vilket jag tror är en bra lösning med dina förutsättningar. När du fått bort dem så lägga extra energi på ICA banken även om det är lite krångligare att betala extra till dem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp