Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag samla lån via Swedbank eller Lendo efter betalningsanmärkning?

Hej, äntligen blev jag av med min sista bet.anm och min UC gick direkt ner från 1,1 till 0,3. Min totala blancoskuld ligger på 870000, och jag skulle vilja ta ett samlingslån på 520000 för att få bättre ränta på 3 skitlån. Vi har huslån i Swedbank, min andel på lånet är 410000. Jag kommer inte att höja bolånet. Hur skall jag tänka.. chansa på att Swedbank ger mig lån på 520000 eller gå via Lendo?

Gott att vara fri från betalningsanmärkningar :)

870 kkr är rätt högt för blanco. Har du en årsinkomst som trumfar det beloppet? Om inte, kan det nog bli tufft… men mitt råd är alltid att söka via Lendo eller motsvarande, då det ger fler chanser och erbjudanden. Lycka till!

Min årsinkomst för 2024 var på 655000, men jag tjänar mindre nu eftersom jag inte har kvar mitt extrajobb. Numera kommer lönen ligga på 480000 i året

Att ha nästan 2x i blanco kommer tyvärr göra att många långivare drar sig för att lämna erbjudanden :( Men testa Lendo, du har ju inget att förlora på det (förutom en ff).

Imponerande bra betyg med nästan 900 000 i blanco!

Lendo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp