Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Sitter vi alla här i samma sits?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oregistrerade" data-source="post: 6698"><p><strong>Låna pengar</strong></p><p></p><p>Håller med vad alla skriver.</p><p></p><p>Läget är ju hopplöst fast man har en bra årsinkomst, men ändå dragit på sig en massa s...... lån som sen man inte kan betala och räntorna skenar iväg och man är fast i ekorrhjulet.</p><p>Tar nya lån för att lösa gamla och till slut så har man inga fler lån att ta man har lånat överallt och sen inte betalat tillbaks, hamnat på inkassso försökt medavbetalningsplaner som man sen inte kunnat hålla för man ska betala alldeles för mycket, hamnar hos krm etc etc.</p><p></p><p>Sen när man tittar på sina inkomster och ser att om man fick ett banklån med vettig ränta så skulle man inte ha några som helst problem att betala. Men se det får man inte, fast somliga håller med om att ja visst om du löste bort detta och i stället fick ett samlat lån till den ränta så vore det ju inget problem för dig att betala. Men se låna ut kan de inte. De kan bara vara trevliga och säga att visst det skulle du klara av, men tyvärr kan vi inte låna ut.</p><p>Jag förstår mig faktiskt inte på deras resonemang, de ser att man klarar av ett lån och med det skulle kunna ta bort sina hemska andra lån och man till och med kunde få pengar över vrje månad, men se låna ut kan dom inte.</p><p>Jag sitter till och med i den situationen att jag har en villa som jag har outnyttjat utrymme på, men de lånar inte ut för de löser inte småkrediter och de litar inte på att man löser dessa själv, ett jättekonstigt resonemang tycker jag.</p><p>Det finns visselrigen stället som skulle kunna hjälpa mig, men då ska dom ta över befintliga bolån och tyvärr har jag dom bundna så det skulle kosta mig närmare 180.000 för att lösa dem i förtid och då blev det ju inte så mycket kvar av de pengar jag skulle få låna tillatt lösa andra skulder och i slutändan så tar ju givetvis dessa en mycket högre bolåneränta så summan av det hela blir att det blir samma kostnader som förut.</p><p>Ja, man funderar dagar o nätter hur man ska ta sig ur detta innan allt går över styr.</p><p>Som sagt bankerna är inte mycket till hjälp när man behöver dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oregistrerade, post: 6698"] [b]Låna pengar[/b] Håller med vad alla skriver. Läget är ju hopplöst fast man har en bra årsinkomst, men ändå dragit på sig en massa s...... lån som sen man inte kan betala och räntorna skenar iväg och man är fast i ekorrhjulet. Tar nya lån för att lösa gamla och till slut så har man inga fler lån att ta man har lånat överallt och sen inte betalat tillbaks, hamnat på inkassso försökt medavbetalningsplaner som man sen inte kunnat hålla för man ska betala alldeles för mycket, hamnar hos krm etc etc. Sen när man tittar på sina inkomster och ser att om man fick ett banklån med vettig ränta så skulle man inte ha några som helst problem att betala. Men se det får man inte, fast somliga håller med om att ja visst om du löste bort detta och i stället fick ett samlat lån till den ränta så vore det ju inget problem för dig att betala. Men se låna ut kan de inte. De kan bara vara trevliga och säga att visst det skulle du klara av, men tyvärr kan vi inte låna ut. Jag förstår mig faktiskt inte på deras resonemang, de ser att man klarar av ett lån och med det skulle kunna ta bort sina hemska andra lån och man till och med kunde få pengar över vrje månad, men se låna ut kan dom inte. Jag sitter till och med i den situationen att jag har en villa som jag har outnyttjat utrymme på, men de lånar inte ut för de löser inte småkrediter och de litar inte på att man löser dessa själv, ett jättekonstigt resonemang tycker jag. Det finns visselrigen stället som skulle kunna hjälpa mig, men då ska dom ta över befintliga bolån och tyvärr har jag dom bundna så det skulle kosta mig närmare 180.000 för att lösa dem i förtid och då blev det ju inte så mycket kvar av de pengar jag skulle få låna tillatt lösa andra skulder och i slutändan så tar ju givetvis dessa en mycket högre bolåneränta så summan av det hela blir att det blir samma kostnader som förut. Ja, man funderar dagar o nätter hur man ska ta sig ur detta innan allt går över styr. Som sagt bankerna är inte mycket till hjälp när man behöver dem. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Sitter vi alla här i samma sits?
Topp