Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Sitter vi alla här i samma sits?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brölle" data-source="post: 6629" data-attributes="member: 973"><p>Hej.</p><p>Kände bara att jag ville skriva av mej lite.</p><p>Sitter med en massa avbetalningar på smslån hos de flesta aktörer idag hittills har inget fastnat hos krfm men det har varit nära så man har tagit nya lån o räddat sig för dagen?</p><p></p><p>Hur kunde detta ske? Smslån i all ära, dom för nåt gott med sig när det är panik och man kan betala tillbaka men efter det då?</p><p>Jo då sitter man där och räknar dagarna tills lön som man ändå inte kommer få nåt av.</p><p></p><p>Varför gör man det, man vet ju att man inte kommer kunna betala men ändå tar man ett lån till, Jag vill bli fri från det och har startat resan dit man kan leva på sin lön och kanske även unna sig själv och familjen något.</p><p>I mitt fall så vet inte övriga familjen nåt om hur dåligt det är vilket jag önskar att dom visste.</p><p>Men jag vet även att om jag skulle berätta allt så skulle jag få veta va värdelös jag är osv.</p><p>Det är det som sänker mej, jag vill ha hjälp av nån som förstår att det är jobbigt för mej me.</p><p>Det är genant att prata om, för som 37åring så borde ja kunna sköta ekonomin.</p><p></p><p></p><p>Jag har sökt och letat efter en sida med skuldrådgivning, men har inte hittat nåt.</p><p>Jag vet man kan söka sig till kommunen och få rådgivning och i ytterst sällsynta fall hjälp, men det är inte det ja söker för även dom kommer ju o berätta att "så här gör man bara inte det borde du som 37åring förstå".</p><p>Allt sånt kan ja redan, det jag söker efter är nåt som kan förstå problemet och hjälpa mej tackla det därifrån, lite mer åt det personliga planet fast det är anonymt.</p><p></p><p>Finns det nåt sånt?</p><p></p><p>Har spånat lite på att försöka få igång nåt liknande men har inte all kunskap.</p><p>Tid för att starta en sida och sätta upp den kan jag men sen kommer man till att veta lite lagar och hur inkassobolagen jobbar.</p><p>Kan man kanske få dom att vara med på ett hörn som rådgivare och inte "golddiggers" vilket dom är idag.</p><p></p><p></p><p>Denna sida är underbar, jag har lärt mej mycket av den men även tyvärr hittat fler smslån som ja inte kan betala.</p><p></p><p>Kan det finnas ett samarbete med denna sida om skuldrådgivning?</p><p></p><p>Jag är ute efter ett gäng med bra personer som kan tackla problemen tillsammans utan några krav på vem man är utan mer kunna hjälpa andra som sitter i samma sits utan att rekomendera nya lån. Och som förstår hur jävla genant och jobbigt det är att tala om.</p><p></p><p>Jag är inte på nåt sätt emot smslån på nåt sätt, tvärtom dom är som sagt suveränan att dom finns men kostnader kan visserligen dra iväg ibland, men det är ju upp till mej som konsument att ta hänsyn till.</p><p></p><p></p><p></p><p>Forumtroll har jag inte mycket för, vill nån lämna kritik så gör gärna det, all kritik är positiv.</p><p>Dom som klankar på andra sänker oftast sig själv snabbare.</p><p></p><p>Tillsammans kan det finnas en väg ur träsket.</p><p></p><p></p><p></p><p>Kan verka väldigt luddigt skrivet men det är så mycket tankar som snurrar om hur man ska få ihop till alla räkningar, vad kan man sälja osv.</p><p></p><p>Ha en bra kväll alla...</p><p></p><p></p><p>//K</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brölle, post: 6629, member: 973"] Hej. Kände bara att jag ville skriva av mej lite. Sitter med en massa avbetalningar på smslån hos de flesta aktörer idag hittills har inget fastnat hos krfm men det har varit nära så man har tagit nya lån o räddat sig för dagen? Hur kunde detta ske? Smslån i all ära, dom för nåt gott med sig när det är panik och man kan betala tillbaka men efter det då? Jo då sitter man där och räknar dagarna tills lön som man ändå inte kommer få nåt av. Varför gör man det, man vet ju att man inte kommer kunna betala men ändå tar man ett lån till, Jag vill bli fri från det och har startat resan dit man kan leva på sin lön och kanske även unna sig själv och familjen något. I mitt fall så vet inte övriga familjen nåt om hur dåligt det är vilket jag önskar att dom visste. Men jag vet även att om jag skulle berätta allt så skulle jag få veta va värdelös jag är osv. Det är det som sänker mej, jag vill ha hjälp av nån som förstår att det är jobbigt för mej me. Det är genant att prata om, för som 37åring så borde ja kunna sköta ekonomin. Jag har sökt och letat efter en sida med skuldrådgivning, men har inte hittat nåt. Jag vet man kan söka sig till kommunen och få rådgivning och i ytterst sällsynta fall hjälp, men det är inte det ja söker för även dom kommer ju o berätta att "så här gör man bara inte det borde du som 37åring förstå". Allt sånt kan ja redan, det jag söker efter är nåt som kan förstå problemet och hjälpa mej tackla det därifrån, lite mer åt det personliga planet fast det är anonymt. Finns det nåt sånt? Har spånat lite på att försöka få igång nåt liknande men har inte all kunskap. Tid för att starta en sida och sätta upp den kan jag men sen kommer man till att veta lite lagar och hur inkassobolagen jobbar. Kan man kanske få dom att vara med på ett hörn som rådgivare och inte "golddiggers" vilket dom är idag. Denna sida är underbar, jag har lärt mej mycket av den men även tyvärr hittat fler smslån som ja inte kan betala. Kan det finnas ett samarbete med denna sida om skuldrådgivning? Jag är ute efter ett gäng med bra personer som kan tackla problemen tillsammans utan några krav på vem man är utan mer kunna hjälpa andra som sitter i samma sits utan att rekomendera nya lån. Och som förstår hur jävla genant och jobbigt det är att tala om. Jag är inte på nåt sätt emot smslån på nåt sätt, tvärtom dom är som sagt suveränan att dom finns men kostnader kan visserligen dra iväg ibland, men det är ju upp till mej som konsument att ta hänsyn till. Forumtroll har jag inte mycket för, vill nån lämna kritik så gör gärna det, all kritik är positiv. Dom som klankar på andra sänker oftast sig själv snabbare. Tillsammans kan det finnas en väg ur träsket. Kan verka väldigt luddigt skrivet men det är så mycket tankar som snurrar om hur man ska få ihop till alla räkningar, vad kan man sälja osv. Ha en bra kväll alla... //K [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Sitter vi alla här i samma sits?
Topp