Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sitter rejält i skiten, vad tror ni om detta?

Hej

Jag har satt mig rejält i klistret nu med snabba och dyra snabblån hos Smspengar, Credigo/Easycredit & Viaconto. Som jag inte kommer ha råd att betala av i den tid som det är sagt. Vet ni vad man har för chanser hos dessa med att ringa in och be om en slags avbetalningsplan?

Tacksam för all hjälp och erfarenhet ni har!

Hej, min erfarenhet säger följande ;

SMSPengar -> kan skjuta upp faktura till en avgift, om du ej har råd att betala avgiften kommer den gå vidare till deras faktura-partner -> Avida Finans.
Därifrån, från Avida kan du sedan få anstånd med faktura efter överenskommelse.

EasyCredit & Credigo -> Om man skött sig sedan innan och har en god ton till deras kundtjänst så har dom möjligheten att skjuta upp en faktura 14 dagar, sedan har kundtjänsten inte längre befogenhet.
Skulle inte det hjälpa så är det samma scenario som SMSPengar då dom använder samma faktura-partner.

ViaConto -> meddela att du ej kan betala vare sig faktura eller förlängningsavgift, vad som kommer hända troligen är att fakturan går vidare till deras faktura-partner Arvato.
När det väl har gjort det gör du som ovan.

Håll alltid en god ton och var trevlig, hjälper längre än vad man kanske kan tro.

Mvh
P.

Hej

Jag har satt mig rejält i klistret nu med snabba och dyra snabblån hos Smspengar, Credigo/Easycredit & Viaconto. Som jag inte kommer ha råd att betala av i den tid som det är sagt. Vet ni vad man har för chanser hos dessa med att ringa in och be om en slags avbetalningsplan?

Tacksam för all hjälp och erfarenhet ni har!
Avida brukar bevilja en avbetalningsplan på 3 månader.

Så länge man kan sköta avbetalningsplaner är det inga problem. Det brukar gå att få hos nästan alla låneföretag, alternativt att man låter det gå till inkasso och där får en avbetalningsplan vilket nog är det allra enklaste i många fall.

Ta inga fler lån, det är det viktigaste.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp