- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 872
- Poäng
- 717
Hej Kära finaste ni,
Har varit borta ett tag men så glad att vara tillbaka och se att all duktig kompetens kvarstår!
Jag vill bara ge ett stort kollektivt grattis till er som kämpar så hårt och kommer ett steg närmare varje dag, samt till er som har nått hela vägen och ägnar sin tid åt att peppa andra. Den största applåden dock förstås till @Lånforum.se som gör det möjligt för oss att hjälpa varandra!
Och så för att respektera trådarnas regler samt svar (mitt år 2013-ish):
Har varit borta ett tag men så glad att vara tillbaka och se att all duktig kompetens kvarstår!
Jag vill bara ge ett stort kollektivt grattis till er som kämpar så hårt och kommer ett steg närmare varje dag, samt till er som har nått hela vägen och ägnar sin tid åt att peppa andra. Den största applåden dock förstås till @Lånforum.se som gör det möjligt för oss att hjälpa varandra!
Och så för att respektera trådarnas regler samt svar (mitt år 2013-ish):
- Vad gjorde att dina utgifter per månad minskade eller kommer att minska?
Minskade rökandet, sa upp alla försäkringar (dålig idé) - Hur stor skuld rör det sig om totalt?
då, 589.000:- - Fått avbetalningsplaner?
Nej, försökte dock inte ens - Hur lång tid tror du det kommer ta innan skulden knappt påverkar din privatekonomi?
Hade turen att sälja en bostadsrätt, löste skulder för ca 250:-, bytte också jobb och gick upp i lön samt flyttade till en sketen andrahands för halva boendekostnaden mot vad jag var van vin. Innan total tillfredsställelse tog det ca 2 år - Något övrigt du ändrat i din vardag som minskat utgifterna eller ökat intäkterna?
Har blivit "snål", vill aldrig mer hamna i låneskiten och väntar hellre nu med köp än att ta en snabb kredit