Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sevenday syns ej på MinUc

@Lasseman du som ändå är i branschen. Varifrån kommer motståndet till skuldregister vilket det uppenbart finns från politiskt håll. Är det bankerna som pressar eller vad tror du?
Ärligt så vet jag inte. Bankerna tror jag inte. Dom vill fatta välinformerade beslut.
Tror hellre kreditupplysningsbranchen är orolig för sin framtid.
Jag får fråga Ulf eller Elisabeth vid tillfälle.

Av vem/vilka och vad har det med samlingslån att göra? Eller tycker du att man ska hoppa över ett samlingslån och söka direkt skuldsanering?
Ska inte skuldsanering finnas för att man får skylla sig själv att man inte tänkte på långivarnas ställning till risker?
Så mkt som kunnat göras annorlunda från start men inte gjorts, så har man betalat 1 miljon i räntor under tiden man försöker hitta rätt väg ut fr skulder, fått gång på gång Nej tack fr de etablerade bankerna, man fortsätter kämpa.... man skiter fullständigt i bankernas ställning till risk, man vill bara komma till rätta med alla skulder.

Just nu finns det inget skuldregister och vissa lån syns på uc andra inte. Det är vad vi har att förhålla oss till. Ingen gör ngt olagligt att söka ett samlingslån när ens Sevenday försvunnit fr Uc.
Herre Gud!
Skribenter här såklart.
Som i ett läge hejjar på i hur man ska låna max för att i nästa läge försöka få till skuldsanering och betala så lite som möjligt till de hemska bankerna som förstört så många liv.

@Lasseman du som ändå är i branschen. Varifrån kommer motståndet till skuldregister vilket det uppenbart finns från politiskt håll. Är det bankerna som pressar eller vad tror du?
Bankerna vill gärna se ett nationellt skuldregister kan tänkas och det ligger i deras intresse att kunna se hela skuldbördan.
Jag tror att ett sådant register kommer komma inom en inte allt för avlägsen framtid.
Det pratas mkt om överskuldsättning och regeringen vill komma till bukt med det på olika sätt (t ex genom att ta bort ränteavdraget samt införa max tak på ränta på 20%). Så jag skulle bli väldigt förvånad om de inte tar steget till ett nationellt skuldregister.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp