Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Sergel Inkasso skickat till Kronofogden – kan de dra tillbaka ärendet?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kaffesump" data-source="post: 462467" data-attributes="member: 5855"><p>Ja, <strong>inkassobolaget (Sergel)</strong> <em>kan</em> dra tillbaka ett ärende från Kronofogden <strong>innan ett utslag har meddelats</strong> (det vill säga innan Kronofogden har fattat beslut). Men de är <strong>inte skyldiga</strong> att göra det, och det är helt upp till deras egen bedömning. Om de vägrar, trots att du försöker hitta en lösning, har du tyvärr inte rätt att tvinga dem.</p><p></p><p><em>Hej,</em></p><p><em></em></p><p><em>Jag har tidigare haft en avbetalningsplan med er som jag följt från januari till maj. Tyvärr förändrades min livssituation drastiskt i maj, vilket tillfälligt gjorde det omöjligt för mig att betala enligt planen.</em></p><p><em></em></p><p><em>Jag är inte ovillig att betala – tvärtom – jag vädjar om att vi tillsammans hittar en ny lösning. Jag har erbjudit att betala en större del direkt (halva skulden), men fått avslag.</em></p><p><em></em></p><p><em>Jag ber er därför en sista gång att dra tillbaka ärendet från Kronofogden tills vi hinner upprätta en ny avbetalningsplan. Ett utslag från Kronofogden påverkar inte bara mig ekonomiskt, utan också psykologiskt och socialt, något jag ber er väga in i er bedömning.</em></p><p><em></em></p><p><em>Jag vill göra rätt för mig, men behöver lite tid.</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kaffesump, post: 462467, member: 5855"] Ja, [B]inkassobolaget (Sergel)[/B] [I]kan[/I] dra tillbaka ett ärende från Kronofogden [B]innan ett utslag har meddelats[/B] (det vill säga innan Kronofogden har fattat beslut). Men de är [B]inte skyldiga[/B] att göra det, och det är helt upp till deras egen bedömning. Om de vägrar, trots att du försöker hitta en lösning, har du tyvärr inte rätt att tvinga dem. [I]Hej, Jag har tidigare haft en avbetalningsplan med er som jag följt från januari till maj. Tyvärr förändrades min livssituation drastiskt i maj, vilket tillfälligt gjorde det omöjligt för mig att betala enligt planen. Jag är inte ovillig att betala – tvärtom – jag vädjar om att vi tillsammans hittar en ny lösning. Jag har erbjudit att betala en större del direkt (halva skulden), men fått avslag. Jag ber er därför en sista gång att dra tillbaka ärendet från Kronofogden tills vi hinner upprätta en ny avbetalningsplan. Ett utslag från Kronofogden påverkar inte bara mig ekonomiskt, utan också psykologiskt och socialt, något jag ber er väga in i er bedömning. Jag vill göra rätt för mig, men behöver lite tid.[/I] [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Sergel Inkasso skickat till Kronofogden – kan de dra tillbaka ärendet?
Topp