Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

ser banken att man är hos kf

Hej !

Jag har satt mig i skiten med ca 25 sms lån där jag idag har 15 kvar. Min ekonomisk situation varje månad är ohållbar då hela min lön går åt till att betala dessa lån och så har de pågått sen i december. Jag funderar nu över att gå till banken för at ansöka om ett samlingslån. Problemet är att det varje måand kommer in betalningsförelägganden från kronofogden. Det jag nu undrar är om banken kan se dessa och om de gör de kan d ehjälpa en att betala dessa förlägganden eller måste man vara helt ren från kronofogden först. Jag har alltså inga betalningsanmärkningar utan bara aktuella färska förlägganden hos kronofogden.

Tack på förhand:)

Hej.
Prata med din bank.
Jag är i samma sits men har fått en anmärkning. Ringde min bank och var ärlig och berättade för dem som det var. Dem ser positivt på ett lån och håller på med mitt ärende just nu.
Lycka till.

Hej.
Prata med din bank.
Jag är i samma sits men har fått en anmärkning. Ringde min bank och var ärlig och berättade för dem som det var. Dem ser positivt på ett lån och håller på med mitt ärende just nu.
Lycka till.

Du får aldrig ett lån med en betalningsanmärkning.

Jo jag fick! Har en betalningsanmärkning. Men jag fick höja mitt lån hos dem med 77000 kr.. bara man är ärlig.

Och så visade jag att jag försöker med allt så har gått från 65% jobb till ett nytt på 100% så det är alltid värt att prata med dem innan man tror att alla säger nej. Jag har en socken bank via swedbank..

okej det var postiva nyheter. Själv har jag fått en tillsvidareanställning istället för att gå på olika vikariat som jag har gjort i 2 års tid. Du menar att det inte är någon ide´ att dölja några smålån för att förbättra chanserna ? Det är bara upp med alla kort på bordet , då har jag uppfattat det rätt ? :)

Jag skickade till o med avierna till min bank :)
Ge inte upp. Man klarar av det mesta och om inte annat är kfm väldigt trevliga att ha och göra med :) lycka till.

Ingen seriös bank ringer KFM för att kolla skuldsaldo. Man tar en UC(Upplysningscentralen) och har denna som underlag för ansökan.

Kort sagt. Har du inga betalningsanmärkningar. Inte en massa övriga blankolån. Fast jobb så skall det inte finnas några hinder för att få ett samlingslån.

Det man dock kommer undra är till vad du skall ha lånet till. Här kan du få problem.

Därför kan det i ditt fall vara bättre att hävda att du skall köpa en bil(privat) dvs till konsumtion. Att nämna att det skall gå till krediter(krediter som inte alltid syns i din UC) så finns risken att det blir ett tvärnej.

Du får alltså låna till konsumtion men du kan få avslag för att lösa krediter!

Sjukt? Svar ja!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp