Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
SEB frågar om transaktioner
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WolfofVasa" data-source="post: 348188" data-attributes="member: 8091"><p>Va med om hela karusellen med Swedbank. Fick en swish en dag på 30K och allt spärrades. Konto, Sparkonto, Kort, BankID och var utan i två månader eftersom allt va tvunget att brevledes. Inget kunde mejlas eller lämnas in på Swedbank kontor trots att jag kunde legitimera mig med deras egna fyrsiffriga kod när man ringde till kundtjänst för dom satt inte på den avdelningen. Fanns varken mailadress eller telefonnr till den avdelningen som hade hand om ärendet. Helt sjukt att landa där för BankID används till så mycket mer än att göra bankärenden. Jag kunde inte läsa pist från myndigheter eller ens logga in på förskolas jävla app som används för ungarna helt plötsligt </p><p></p><p>Försökte öppna nytt konto hos både Nordea, SEB, Handelsbanken & Länsförsäkringar men ingen bank kunde erbjuda mig en smidig hantering trots att jag var inne på deras lokala bankkontor och försökte bli kund. Hade jag haft BankID hade jag typ själv kunna regga mig som kund hos vem som helst av dom men har man inget det så kan de ta upp till en månad innan allt är klart.</p><p></p><p>Efter att hållt på med detta i ca 2 månader och varit inne på varenda alternativ så hittade jag av en slump på Skandiabankens hemsida ett ställe där man kunde man beställa eller återställa BankID via sms om man va kund och jag hade hade haft mitt bolån där för många år sedan så jag chansa och som tur var låg ett Allt i Ett konto där med några enstaka ören på som jag inte viste om och därifrån kunde jag helt plötsligt beställa BankID, Swish, Visa och betala räkningar igen även om det egentligen inte kunde var förstahandsvalet till bank så löste det en jävla massa problem när jag fick BankID igen. </p><p>Detta va i nu i Okt/Nov förra året 2022 så de där med att bli blockad från alla som utfärdar BankID gällde inte mig iaf. </p><p></p><p>Vet inte hur många gånger under resans gång jag bara kände att dom var helt jävla dumma i huvet på Swedbank. Riktiga skojare.</p><p></p><p>Vad gör man liksom när man inte kommer åt en krona av sina pengar på varken konto eller sparkonto och man står för 80% av familjens inkomst och utgifter. Har räkningar som kommer från alla möjliga håll nu som då kom till Kivra, Autogiro, E-Faktura och eftersom jag inte kunde legitimera mig så kom jag inte varken åt pengar eller räkningar.</p><p></p><p>Som tur var hade jag vänner som kunde låna mig en massa pengar mitt i krisen för detta tar bankerna inte hänsyn till. Har klarat mig från anmärkning hittills. Fick hot om missbrukad kredit och deadline att betala idag till American Express vilket jag också gjorde så jag hoppas att jag klarar mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WolfofVasa, post: 348188, member: 8091"] Va med om hela karusellen med Swedbank. Fick en swish en dag på 30K och allt spärrades. Konto, Sparkonto, Kort, BankID och var utan i två månader eftersom allt va tvunget att brevledes. Inget kunde mejlas eller lämnas in på Swedbank kontor trots att jag kunde legitimera mig med deras egna fyrsiffriga kod när man ringde till kundtjänst för dom satt inte på den avdelningen. Fanns varken mailadress eller telefonnr till den avdelningen som hade hand om ärendet. Helt sjukt att landa där för BankID används till så mycket mer än att göra bankärenden. Jag kunde inte läsa pist från myndigheter eller ens logga in på förskolas jävla app som används för ungarna helt plötsligt Försökte öppna nytt konto hos både Nordea, SEB, Handelsbanken & Länsförsäkringar men ingen bank kunde erbjuda mig en smidig hantering trots att jag var inne på deras lokala bankkontor och försökte bli kund. Hade jag haft BankID hade jag typ själv kunna regga mig som kund hos vem som helst av dom men har man inget det så kan de ta upp till en månad innan allt är klart. Efter att hållt på med detta i ca 2 månader och varit inne på varenda alternativ så hittade jag av en slump på Skandiabankens hemsida ett ställe där man kunde man beställa eller återställa BankID via sms om man va kund och jag hade hade haft mitt bolån där för många år sedan så jag chansa och som tur var låg ett Allt i Ett konto där med några enstaka ören på som jag inte viste om och därifrån kunde jag helt plötsligt beställa BankID, Swish, Visa och betala räkningar igen även om det egentligen inte kunde var förstahandsvalet till bank så löste det en jävla massa problem när jag fick BankID igen. Detta va i nu i Okt/Nov förra året 2022 så de där med att bli blockad från alla som utfärdar BankID gällde inte mig iaf. Vet inte hur många gånger under resans gång jag bara kände att dom var helt jävla dumma i huvet på Swedbank. Riktiga skojare. Vad gör man liksom när man inte kommer åt en krona av sina pengar på varken konto eller sparkonto och man står för 80% av familjens inkomst och utgifter. Har räkningar som kommer från alla möjliga håll nu som då kom till Kivra, Autogiro, E-Faktura och eftersom jag inte kunde legitimera mig så kom jag inte varken åt pengar eller räkningar. Som tur var hade jag vänner som kunde låna mig en massa pengar mitt i krisen för detta tar bankerna inte hänsyn till. Har klarat mig från anmärkning hittills. Fick hot om missbrukad kredit och deadline att betala idag till American Express vilket jag också gjorde så jag hoppas att jag klarar mig. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
SEB frågar om transaktioner
Topp