Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Billån & Privatleasing
Scoring Volkswagen leasing - Hjälp tyda
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sevir" data-source="post: 216645"><p>Fast nu generaliserar du väl lite "Lasseman", genom att hinta att alla som har betalningsanmärkningar inte kan göra rätt för sig. Det jag tycker man ofta ser, är blocket annonser kring överlåtelse av privatleasing så uppenbarligen sker affärer utan man tänker sig för, främst bland yngre tippar jag. </p><p></p><p>Nu finns det säkerligen undantag till regeln men som sagt tror man väger in flera faktorer än anmärkningar (inkomst, historik, kreditrisk osv). Sedan är det så klart enkelt att dra alla över en kam och ha noll tolerans mot betalningsanmärkningar. </p><p></p><p>Som sagt i mitt fall har jag skött mig sedan jag lyckades ta mig ur min ekonomisk knippa för ca 1.5 år tillbaka som jag hamnade i efter en kortare arbetslöshet och föräldrar som vägrade hjälpa mig med tillfälliga lån tills jag fick nytt jobb. </p><p></p><p>Har man väl varit hos KFM med utmätning förstår man nog hur lätt det är att man blir fast där med alla massiva räntor borgenärerna tar ut. Sedan finns det säkerligen (bevisligen) folk som inte kan hantera sina pengar och sätter sig i skulder (Hej Lyxfällan), men jag har en god inkomst i mitt tycke och stabil ekonomi bortsett från att anmärkningarna sitter kvar i 36 månader.</p><p></p><p>Jag var tydlig med säljaren att jag ville inte ödla tid/pengar för dom genom att utreda med finansbolaget om jag skulle godkännas eller ej innan vi går vidare med allt administrativt en bilaffär innebär, men nu kanske jag är en minoritet med det tankesättet. Säljaren kanske lade ett gott ord på mina vägnar men tror knappast en ÅF har ett bestämmande mandat i en kreditfråga åt finansbolaget som inte ägs av ÅF.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sevir, post: 216645"] Fast nu generaliserar du väl lite "Lasseman", genom att hinta att alla som har betalningsanmärkningar inte kan göra rätt för sig. Det jag tycker man ofta ser, är blocket annonser kring överlåtelse av privatleasing så uppenbarligen sker affärer utan man tänker sig för, främst bland yngre tippar jag. Nu finns det säkerligen undantag till regeln men som sagt tror man väger in flera faktorer än anmärkningar (inkomst, historik, kreditrisk osv). Sedan är det så klart enkelt att dra alla över en kam och ha noll tolerans mot betalningsanmärkningar. Som sagt i mitt fall har jag skött mig sedan jag lyckades ta mig ur min ekonomisk knippa för ca 1.5 år tillbaka som jag hamnade i efter en kortare arbetslöshet och föräldrar som vägrade hjälpa mig med tillfälliga lån tills jag fick nytt jobb. Har man väl varit hos KFM med utmätning förstår man nog hur lätt det är att man blir fast där med alla massiva räntor borgenärerna tar ut. Sedan finns det säkerligen (bevisligen) folk som inte kan hantera sina pengar och sätter sig i skulder (Hej Lyxfällan), men jag har en god inkomst i mitt tycke och stabil ekonomi bortsett från att anmärkningarna sitter kvar i 36 månader. Jag var tydlig med säljaren att jag ville inte ödla tid/pengar för dom genom att utreda med finansbolaget om jag skulle godkännas eller ej innan vi går vidare med allt administrativt en bilaffär innebär, men nu kanske jag är en minoritet med det tankesättet. Säljaren kanske lade ett gott ord på mina vägnar men tror knappast en ÅF har ett bestämmande mandat i en kreditfråga åt finansbolaget som inte ägs av ÅF. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Billån & Privatleasing
Scoring Volkswagen leasing - Hjälp tyda
Topp