SBAB kreditupplysning

Jag har ett godkänt bolån och flyttar till huset vi har köpt senare i höst. Allt är klart inkl lånehandlingar som är godkända. Kommer SBAB ta ytterligare en kreditupplysning innan lånet betalas ut i samband med tillträdesdagen? Någon som vet?

Behöver låna pengar till en bil alt leasa och då tas ju kreditförfeågan och jag vill inte dra på mig fler lån/FF innan vi har fått tillträde till huset. Bilen jag har nu är helt död (konstigt elfel som är omöjligt att felsöka) och jag behöver verkligen en bil!

Jag har för mig att dom tar en ny om det gått mer än 3 månader

Ej helt säker på detta dock och kan du ska du givetvis undvika att ingå leasingavtal och riskera att det kan ställa till det. Kan du låna / hyra bil av någon under tiden till bostaden är spikad?
Om du nödgat måste leasa bil kanske du kan kolla upp leasingavtal som tar kreditupplysning med Dun & Bradstreet (tidigare Bisnode) så syns det inte på UC.
Är det en viss bilmodell du är ute efter där leasingavtal endast går via UC kreditupplysning, kanske du kan hitta någon bil med korttidsleasing först där de tar Bisnode.

Sbab frågar speciellt om leasingbil, det är sällan bra att ljuga.

Dom frågade inte mig om min leasingbil

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp