Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samtal från låneförmdelare

Får samtal varje vecka från låneförmedlare. Börjar bli riktigt jobbigt. Speciellt när dom är så envisa och övertygade att få en att söka.

Man vet ju själv sitt betyg och sina chanser nu när man har fått kunskap från detta forumet m.m.

Men vad tjänar dom på att få folk att göra en upplysning hos dom?

Provision på det lån du tar. De vet att även de med dåliga förutsättningar som behöver stora samlingslån kan ha svårt att tacka nej till lån på betydligt lägre belopp med höga räntor (tex cash2you etc), trots att det snarare ger mer problem. Cyniska är de...

Säg vänligt men bestämt att du vill att de plockar bort dig från deras samtalslistor. Skulle det inte hjälpa kan du nästa gång säga att du löst dina lånebehov permanent (arv eller nåt) så tappar de intresset.

Men har dom tillgång till UC eller aktuella lån?

Jo, jag fick tjata emot flera gånger mot en dryg person. Jag la tillslut bara på luren och då ringde hon igen.
Jag har ca 7 i kreditbetyg och närmare 10 upplysningar. Jag vet mina chanser att få ett bra stort lån är helt uteslutet och vill inte få en ny upplysning i onödan!

Jo, jag fick tjata emot flera gånger mot en dryg person. Jag la tillslut bara på luren och då ringde hon igen.
Jag har ca 7 i kreditbetyg och närmare 10 upplysningar. Jag vet mina chanser att få ett bra stort lån är helt uteslutet och vill inte få en ny upplysning i onödan!

Har du använt dem tidigare har de nog det (men vet inte vad som hänt sedan dess).

Är det kanske Freedom finance du pratar om? Jag hade dåliga erfarenheter med en kvinna/tjej som jobbar hos de. Ringde hela tiden i slutet när jag sa att jag är inte intresserad, hon blev jätte arg och dryg.

Skaffa Truecaller till mobilen då kan du spärra alla samtal som du inte vill ha.

Jag brukar bara säga "jag tror inte jag är nåt för er, mitt UC-betyg ligger på X och jag har X antal ff". Sen får de ta det därifrån eller säga adjö.

Hade ett irriterande samtal från marginalen idag och de blev irriterade när jag sa att jag själv vill välja när jag tar mina UC

Jo, var nog FF som ringde. En dryg tjej i alla fall som ringde upp och bara skrattade åt min ränta som jag hade när jag berättade 7 %, 8 % o 4.5 % på mina lån.
Hon sa att du lätt kan få bättre ränta. Men jag har ju bättre koll nu att jag kommer inte kunna matcha räntan med mina blanco, förfrågningar m.m. På något sätt så har jag bildat en uppfattning om olika lånebolag tack vare alla fantastiska personer här inne.

Testa Lars variant när någon sån ringer.

"Hallå"
"Är det lassemannen?"
"Nej, du har kommit fel"
"Men då har jag erbjudande till dig bla bla, ränta ränta, lån lån osv"
"Menar du på fullaste allvar att ni torgför krediterbjudanden till alla möjliga som ni inte ens vet vilka det är? Jag jobbar på finansinspektionen och det här låter mycket märkligt, det måste vi kika närmare på, hur var ditt namn?"
-klick

Inte fått fler samtal av de figurerna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp