Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sammanställning från UC-vad innebär posten "belopp enskilda mål"

Fick brev från UC om uppgifter man gett Ziklo bank(Volvo finans). Har ingen som helst skuld hos dem men har volvokort där.
För evighet sedan petade de in 1000kr i kredit, som jag inte behövt eftersom jag är billös sen länge. Vet inte om det är därför de begär ut UC. Ska gå in och ta bort kortet, hade glömt bort den.

Hur som helst, där syns alla skulder som kommit in hos KF, som jag fått betalningsföreläggande och utslag på.

Men längre ner finns ytterligare 2 poster:
"belopp enskilda mål"
och
"Summa belopp allmänna och enskilda mål"
det står samma summa på bägge rader.
Vad är detta?

Efter att ha fått inledande har intrum sökt verkställan på två av skulderna jag fick betalningsföreläggande på. Har flera som jag har utslag på men de har än så längde bara sänt in 2 för verskställan.
Är det det som visas i dessa poster?
Och om så, är detta detta som händer efter att man fått inledande, att alla skulder man fått utslag på, sänds in för verkställighet och hamnar under dessa poster?

En till fråga, man får höra att borgenär har rätt att få skuld fasställd även om man har inledande. När man fått betalningsföreläggande från KF och sedan utslag på skulden-detta är alltså inte samma som att borgenär fått skulden fasställd?
För det är vad jag har trott.
Det är först när de begär versktällighet som skulden blir fastställd?

Jag förvånas över KF:s förkärlek för att slänga sig med juridiska begrepp utan att förklara vad de innebär i praktiken.
Det var länge sedan det beslutades om att myndigheter är skyldiga att använda termer som mottagaren kan förstå.
Ibland känns det som om man skulle behöva jurist för att begripap svaren från KF. Och frågar man igen får man ännu mer obegripliga svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp