Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån!

Hej allihopa!
Jag undrar när man söker samligslån tex. Lendo och kryssar i att man vill samla lån. Löser dom dessa lån eller får jag pengarna direkt och jag löser detta själv?

jag har nämligen några av lånen hos inkasso och jag vet inte hur de ser på detta, kanske inte erbjuder mig något lån eller höger räntan pga. Vissa ligger hos inkasso. Dessutom har jag en av dom hos kfm som inte har blivit delgiven ännu, den ska betalas innan 30/10 innan beslut.

hur funkar det?

Det är inte Lendo som sköter detta, de förmedlar bara lånen och det är långivarna själva som bestämmer. Vissa vill lösa in dina lån, vissa låter dig själv göra det. Villkoren brukar stå innan man skriver på. Lycka till :)

Ok! Men vilken är bäst att kryssa i eller inte alls kryssa i att man vill samla lån ? Är det någon skillnad ?

Ok! Men vilken är bäst att kryssa i eller inte alls kryssa i att man vill samla lån ? Är det någon skillnad ?
Beror helt på dina förutsättningar, har du redan mycket lån kan banker se det som en fördel om du väljer att kryssa i samla

Vad bör jag göra med mina lån? Ca. 95.0000 vissa är i inkasso. Vissa är på väg till utslag. Och kryssar jag i så blir dom nog inte så glada att de har gått vidare till inkasso

Jag föreslår att du ringer Lendo imorgon. Berättar om din situation, funderingar och förutsättningar. De brukar alltid vara trevliga. Jag tror inte i sig är några problem att lösa in inkassoskulder. Däremot bör väl blanka förfrågningar från inkassoföretagen dragit ner betyget ordentligt? Generellt bör också sägas att det är väldigt svårt att få lån just nu tyvärr:-(

Vad har du för förutsättningar? Inkomst, antal förfrågningar, UC-score och underskott?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp