Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, vad tror ni?

Hej! Jag har varit upp och ner i låneträsket och fram och tillbaka, tror en hel del känner igen sig härinne… men! Nu till min situation:
Jag vill samla lån, jag är trött på att ha 4 st olika inbetalningar varje månad, men även få ner räntan såklart. Så här ser min ekonomiska sits ut idag

Årslön 2022: 532 600kr
Underskott av kapital: 103 500kr
Total kredit: 1 528 000
Blanco: 478 000kr varav 305 000kr hos Santander med ränta på 9,69% och 173 000 hos DnB finans med ränta på 7,50%
Kontokredit: 100 000 , varav 50 000 hos fairlo med ränta på 26% och 50 000 hos northmill med ränta på 25,15%
Bolån: 969 000 hos SBAB (ej möjligt med ökning/ihopbakning då 85% av bostaden är belånad)
Har 4 st FF på UC, 1 försvinner nu 20240308.

så min fråga blir lite, hur ska jag söka? Jag vill gärna ha ett och samma lån att betala på varje månad, förstår att min ränta på DnB och santander är bra och att jag troligen ej kommer få bättre än det, min tanke var att söka för allt, ca 600 000 men är det bättre/större chans för mig om jag söker för de 2 kontokrediterna jag har istället? Jag behöver bara lite tips inför min ansökan och härinne har jag läst en hel del bra tips så tänkte jag ställer frågan!
( vissa siffror kan va lite fel då jag gick efter uc och vissa krediter har ej uppdaterats där vid skrivtillfälle)

Tror inte du får bättre ränta än du har på de två stora lån. Men släck Northmil och Fairlo så fort du bara kan , det är rena rånet. Ta ett nytt lån och lös de två kontokrediter är mitt råd. Om du kan höja DnB t ex då har du bara 2 st

Tror inte du får bättre ränta än du har på de två stora lån. Men släck Northmil och Fairlo så fort du bara kan , det är rena rånet. Ta ett nytt lån och lös de två kontokrediter är mitt råd. Om du kan höja DnB t ex då har du bara 2 st
Jag förstår, jaa jag håller med tror inte heller det, kollade med DnB och det går tyvärr inte att utöka lån hos dem, blir helt nytt lån hos dom isåfall..

Jag förstår, jaa jag håller med tror inte heller det, kollade med DnB och det går tyvärr inte att utöka lån hos dem, blir helt nytt lån hos dom isåfall..
50 000kr lånen vore ju fördelaktigt att få ihop till ett lån med lägre ränta. Förhoppningsvis kanske du kan få ner månadskostnaderna något och få lite marginaler i ekonomin? Dom andra två lånen har bra ränta. Tror inte du får så mycket bättre i nuläget.

jag förstår, det blir nytt lån hos DnB men du får kanske 10% i ränta , det är mycket lägre än kontokrediterna plus att man tar ut pengar från kontokrediter hela tiden och då blir man aldrig av med dem

50 000kr lånen vore ju fördelaktigt att få ihop till ett lån med lägre ränta. Förhoppningsvis kanske du kan få ner månadskostnaderna något och få lite marginaler i ekonomin? Dom andra två lånen har bra ränta. Tror inte du får så mycket bättre i nuläget.
Exakt så jag tänker, bra o få höra andras input man är alltid lite ojjig inför ansökan, får nog bli ansökan på att baka ihop de 2 kontokrediterna.

jag förstår, det blir nytt lån hos DnB men du får kanske 10% i ränta , det är mycket lägre än kontokrediterna plus att man tar ut pengar från kontokrediter hela tiden och då blir man aldrig av med dem
Tror du på en sådan ränta med förutsättningarna så som ränteläget ser ut idag? Nej precis, man är ju på och nallar dom där krediter hela tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp