Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån Sevenday

Ni som har fått samlingslån hos Sevenday eller fått lån därifrån för att lösa andra lån, vilka förutsättningar har ni haft?

Det är en långivare jag inte tror många här haft, läst om ett par för något år sedan.. dom verkar lite snäv

Det är en långivare jag inte tror många här haft, läst om ett par för något år sedan.. dom verkar lite snäv
De ska tydligen ha nolltolerans mot sms/snabblån så då förstår man det. De tar ju Bisnode för att få reda på det. Sen vad exakta definitionen på sms/snabblån är lite oklart.

De ska tydligen ha nolltolerans mot sms/snabblån så då förstår man det. De tar ju Bisnode för att få reda på det. Sen vad exakta definitionen på sms/snabblån är lite oklart.

Det är väl egentligen ganska klokt att ha den åsikten.

I november kommer jag nog ringa dom. Då är jag redo för nytt samlingslån. På Bisnode har ju då dessutom bara Sevenday och Nordax från en Advisa ansökan från december. Jag ett fjuttigt lån från 2015 där på ca 4,5% ränta (förhandlat ner den tidigare). Funderar på att utöka det till 350.000, men vill lösa andra lån för summan. Behöver höra hur de tycker jag ska göra. Vill inte bli helt nekad.

Hade Sevenday för cirka 4 år sedan och var supernöjd, om än lite hög ränta. Tror jag lånade 240.000 då och hade rätt många förfrågningar, dock inga betalningsanmärkningar eller sms-lån

Hade Sevenday för cirka 4 år sedan och var supernöjd, om än lite hög ränta. Tror jag lånade 240.000 då och hade rätt många förfrågningar, dock inga betalningsanmärkningar eller sms-lån
Hade du mkt blanco och i deklarationen mkt underskott?

Vi fick lån av sevenday för 3 år sen. Minns inte exakt förutsättningarna men gissar att UC låg kring 3. Tar både UC och Bisnode. Tog lån på 175000 varav det mesta var till att lösa skit. De löste det åt oss. Kanon kundtjänst och bra egenskap att om du är beviljad 175k betalar ner till 100k kan låna 75k igen om du söker via förmedlare. Bra ränta på vårt lån (4,10%). Nyttjat att låna upp två gånger under perioden. Bästa är att de tycks sakna säljavdelning. Ingen kontakt från dem på deras initiativ under 3 år!!!!

Vi fick lån av sevenday för 3 år sen. Minns inte exakt förutsättningarna men gissar att UC låg kring 3. Tar både UC och Bisnode. Tog lån på 175000 varav det mesta var till att lösa skit. De löste det åt oss. Kanon kundtjänst och bra egenskap att om du är beviljad 175k betalar ner till 100k kan låna 75k igen om du söker via förmedlare. Bra ränta på vårt lån (4,10%). Nyttjat att låna upp två gånger under perioden. Bästa är att de tycks sakna säljavdelning. Ingen kontakt från dem på deras initiativ under 3 år!!!!
Så när du betalat ner till 100k så erbjuder de 75k när du söker hos förmedlaren till samma ränta som du har?

Så när du betalat ner till 100k så erbjuder de 75k när du söker hos förmedlaren till samma ränta som du har?

Japp så har det varit för oss gjort två ansökningar på lendo och sevenday har erbjudit summan som är avbetald av det gamla lånet. Sen blir det samma sak varje gång. Det ursprungliga lånet är på 8 år. Vi har sökt mindre lån med kortare avbetalning och då skrivs hela lånet om till den kortare men ett samtal till kundtjänst diskussion om avbetalningstid och nya lånehandlingar. Man tappar 3-4 dagar till pengarna kommer men så smidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp