Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån på del av skuldsaldo

halloj, har ett skuldsaldo på 650000:-. Har värdelös UC nu, 29,5 %. 14 ff senaste året. Min fråga är ; när mina ff är nere på rimlig nivå nästa år runt maj, är det möjligt att få samlingslån och baka ihop en del av lånen? Har 6 st blanco och bara att baka ihop 2-3 st skulle ju frigöra mer pengar varje månad.
Har 360 000:- årsinkomst. Vet att med ett skuldsaldo på runt 190% av årsinkomst är det ju kanske inte så lockande att ge ett samlingslån, men om detta är för att samla andra lån för ca 200-300 000:- , är detta omöjligt då? Om banken löser detta åt mig? Måste jag arbeta ner min skuld med 250 000 typ innan jag kan gå samlingslån ö H t?

Skuldsaldo är skulder för indrivning hos kronofogden.. har du sånna är det kört

Syns hela beloppet 650 000 hos UC? Det kan bli svårt att få ett samlingslån på delar i så fall, men kanske inte omöjligt så länge du anger att lånet är för att samla andra lån. Men du måste få ner ditt kreditbetyg till säkert under 4% (i alla fall under 10%).

Jag fick ett samlingslån från BN på 300000 kr. Blev själv överraskat!! Det är delar av mina lån, jag har ungefär samma lånsumma som dig. Jag ansökte om att samla enbart några uc lån. Mina förutsättningar så ut så här:

Lån på UC 435000
5 förfrågningar
9.8 i kreditscore
100000 i underskott
486000 i inkomst (2016)

Hur mycket lån ses på UC? Fördel om det är mindre än årsinkomsten, tror jag, samt att du får vänta på att förfrågningar försvinner.

Lycka till!

Hej,

Dom flesta bankerna har max belopp på 300-350', Nordax och Collector kan bevilja upp till 500' men har vanligtvis sämre räntor.
Du får nog bättre bud från 2 olika banker.
FF stannar kvar i 12 månader, påverkar din riskprognos rejält så avvakta tills dess att dom försvinner för att få bästa budet och största beloppet.
(Du kan se dom på flik 6 på din UC och datumet den togs)
*Tips: Ta max 1 UC per 6 månader för bästa buden!

Senast ändrad:
Syns hela beloppet 650 000 hos UC? Det kan bli svårt att få ett samlingslån på delar i så fall, men kanske inte omöjligt så länge du anger att lånet är för att samla andra lån. Men du måste få ner ditt kreditbetyg till säkert under 4% (i alla fall under 10%).

Tyvärr syns hela ja :( Har kreditkort och blanco. Jag undrar om det ens är möjligt? Om storleken på skulderna gör att mitt UC-score aldrig sjunker då mycket även när ff försvinner. Får kanske ringa och höra mig för innan jag söker när det är aktuellt. Tack för svaret hursom turnaround!

Jag fick ett samlingslån från BN på 300000 kr. Blev själv överraskat!! Det är delar av mina lån, jag har ungefär samma lånsumma som dig. Jag ansökte om att samla enbart några uc lån. Mina förutsättningar så ut så här:

Lån på UC 435000
5 förfrågningar
9.8 i kreditscore
100000 i underskott
486000 i inkomst (2016)

Hur mycket lån ses på UC? Fördel om det är mindre än årsinkomsten, tror jag, samt att du får vänta på att förfrågningar försvinner.

Lycka till!

Härligt att du fick samlingslån Lotten! Du verkar ju ha bättre förutsättningar dock med betydligt högre inkomst och mindre skuld. Vet inte riktigt om jag diskvalificeras automatiskt från alla typ av lån ( även samlingslån på befintlig synlig UC-skuld) för att mina blanco totalt är så pass mycket högre än totala årsinkomsten? Grubbel grubbel , pannan i djupa väck osv.

Hej,

Dom flesta bankerna har max belopp på 300-350', Nordax och Collector kan bevilja upp till 500' men har vanligtvis sämre räntor.
Du får nog bättre bud från 2 olika banker.
FF stannar kvar i 12 månader, påverkar din riskprognos rejält så avvakta tills dess att dom försvinner för att få bästa budet och största beloppet.
(Du kan se dom på flik 6 på din UC och datumet den togs)
*Tips: Ta max 1 UC per 6 månader för bästa buden!

Tack för tipsen Lån expert! har du koll på om bankerna diskar mig från samlingslån på delar av min totala skuld då den är så pass mycket högre än min årsinkomst? Om jag väntar till typ Maj 2018 så har nästan alla ff försvunnit men skulden fortfarande mycket större än årsinkomsten. Jag skulle få mycket bättre ekonomi av att baka ihop alla lån till två större lån, men bankerna kanske resonerar att min skuldhistoria utgör en för stor risk?

Jag har hjälpt flertal kunder i din situation, det går.
Du får dock ha tålamod och undvika förfrågningar en längre period så tidigare försvinner.
Kan vara en bra idee att ringa kreditbolagen och be dom avsluta krediterna 3 månader innan du söker lånet så dessa inte syns som aktiva på kreditupplysningen.
Rekomenderar att du betalar för en mini uc för att se aktuell riskprognos inför ansökan och kanske kontakta en låneförmedlare för tips och trix om när och hur du ska lägga in ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp