Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån, någon idé?

Hej,

Har en fundering om det är någon idé att samla och hur jag bäst söker?

Har några lån jag skulle vilja komma ner i ränta.

340.000 8,95%
135.000 14%
95.000 10,95%

Billån 138.000 bilen är värd 200.000

Inga betalningsanmärkningar
350.000 inkomst
3ff
Uc 1,3

Är min uc bra? Eller bör jag vänta? Antar att jag inte kommer kunna baka in det stora lånet med typ det på 135.000? Är nog ingen idé och för stort lån att få igenom?

Vad bör jag testa? Söka och samla 138.000 och 95.000? Vad tror ni är det någon idé? Och var är bäst att söka?

Antar att mitt betyg varit bättre ifall jag inte var så högt belånad. Billånen gör väl inget större på betyget tror jag.

Och en till fråga, på Kreddy står mitt billån under kategorin kredit. Förstör inte det mitt betyg? Tänk om bankerna tror det är en kredit och inte ett billån med säkerhet och en bil värd mer än billånet.

708.000 i lån och 350 i årsinkomst, blir nog tufft. Billånet väger exakt lika tungt som ett vanligt blancolån och kanske till och med värre om det är registrerat som en kredit. Tror inte dina chanser för ett vettigt privatlån är särskilt stora. Men samtidigt kan det vara värt att försöka slå ihop 135+95, det var ju inga superräntor där direkt.

708.000 i lån och 350 i årsinkomst, blir nog tufft. Billånet väger exakt lika tungt som ett vanligt blancolån och kanske till och med värre om det är registrerat som en kredit. Tror inte dina chanser för ett vettigt privatlån är särskilt stora. Men samtidigt kan det vara värt att försöka slå ihop 135+95, det var ju inga superräntor där direkt.
Så kan billån läggas som kredit? Är ju vanligt billån via BMW, ränta på 6,95%. Hur kan det ses som en kredit?

Är ju hundra gånger bättre med ett billån på 138.000 och sitta på en bil som är värd 200.000.
Än att sitta med ett blancolån eller kredit utan säkerhet på 138.000? Kan man framföra det på något sätt?

Eller det kanske är bättre att söka direkt via sin bank där man kan förklara? Hos en låneförmedlare kan jag ju inte förklara mig.

Och borde dom inte vara positiv till att samla till bättre ränta? Jag söker inget nytt lån.

Du får fråga BMW om varför det registreras som en kredit. Att billånet har säkerhet är inget som bankerna tar hänsyn till då det inte kommer framgå när du gör ansökan, för dom är det bara ett vanligt lån/kredit. Vad bilen är värd är av ännu mindre betydelse.
Det stämmer, hos din egen bank kan du förklara. Men samtidigt görs en UC och du kollar bara med en bank. Hos låneförmedlare har du större chanser.

Du får fråga BMW om varför det registreras som en kredit. Att billånet har säkerhet är inget som bankerna tar hänsyn till då det inte kommer framgå när du gör ansökan, för dom är det bara ett vanligt lån/kredit. Vad bilen är värd är av ännu mindre betydelse.
Det stämmer, hos din egen bank kan du förklara. Men samtidigt görs en UC och du kollar bara med en bank. Hos låneförmedlare har du större chanser.
Det är sant, väldigt många banker som ser på en kreditupplysning.

Men samtidigt ser dom inte att det är ett billån tex. Så jag kanske har större chans hos min bank? Förklara läget, säga att krediten är ett billån med en bil som är värt mer än lånet.

Säga att jag måste få bort lånen med hög ränta för att det inte är hållbart. Vad tror ni andra? Bortkastad tid?

Är det svårt att få lån med sin bank? I mitt fall Swedbank.

Det är sant, väldigt många banker som ser på en kreditupplysning.

Men samtidigt ser dom inte att det är ett billån tex. Så jag kanske har större chans hos min bank? Förklara läget, säga att krediten är ett billån med en bil som är värt mer än lånet.

Säga att jag måste få bort lånen med hög ränta för att det inte är hållbart. Vad tror ni andra? Bortkastad tid?

Är det svårt att få lån med sin bank? I mitt fall Swedbank.
Kan ju vara intressant att ta ett samtal med banken och höra vad de säger i alla fall. Har också Swedbank och tycker de blivit ganska mycket stramare med lån bara de senaste månaderna. Upplever att de var mycket mer tillmötesgående tidigare men det finns säkert en anledning till det. Som sagt kan det ändå vara värt ett försök.

Nu är min uc nere på 0,8! Borde jag verkligen inte ha en chans att samla?

Vad är er erfarenhet av Swedbank? Funderar om det kanske är bättre att ta möte med dom. Då de kan se att krediten är ett billån med en bil i säkerhet som är värd 60.000 mer än lånet.

Någon fler här som har billån där Kreddy säger att det är en kredit också?

Nu är min uc nere på 0,8! Borde jag verkligen inte ha en chans att samla?

Vad är er erfarenhet av Swedbank? Funderar om det kanske är bättre att ta möte med dom. Då de kan se att krediten är ett billån med en bil i säkerhet som är värd 60.000 mer än lånet.

Någon fler här som har billån där Kreddy säger att det är en kredit också?
Jag hade en uc på 0,5 senast jag försökte samla och fick låna hela beloppet som jag sökte på, 600.000 kr, men till en ränta på mellan 11-15%. Hos Swedbank blev det nej när vi pratade med vår handläggare som tidigare hjälpt oss väldigt mycket i olika situationer. Hen hade säkert hjälpt oss denna gången också men de kan nog inte vara lika flexibla längre.

Jag hade en uc på 0,5 senast jag försökte samla och fick låna hela beloppet som jag sökte på, 600.000 kr, men till en ränta på mellan 11-15%. Hos Swedbank blev det nej när vi pratade med vår handläggare som tidigare hjälpt oss väldigt mycket i olika situationer. Hen hade säkert hjälpt oss denna gången också men de kan nog inte vara lika flexibla längre.
Tack för ditt svar. Vad hade du för inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp