Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med aktivt inkassoärende?

Pratade med Både BN Och Anyfin idag och de hjälper INTE till om man har aktivt inkassoärende fick jag reda på.

Detta gör att jag får råpanik! Jag ska söka samlingslån i april månad, så jag ber er alla här inne som vet: VILKA banker hjälper till även om man har ETT ärende hos inkasso? Och ni som har haft inkassoskulder när ni själva ansökte om samlingslån, fick ni hjälp ??

Jag har blivit utbränd av mitt jobb nu också pga all stress och press det medför, så jag kan säga såhär: NÄR jag har fått ordning på min ekonomi så kommer jag skriva det här först, sen är jag out. Forumet har varit en enorm hjälp för mig och jag vill redan nu passa på att tacka ALLA människor här inne, ni är hjältar allihopa!

Snälla,varför har du panik,inkasso syns inte på UC.
Ha panik när du hamnar hos kf.
Jag har NB,skulle inte rådgiva med dom ang om mitt situation.
Du kan ansöka om samlingslån,beroende hur dina förutsättningar ser ut.
Lugna dig,okey.

Men hur i hela friden kan de se att du har aktivt inkassoärende?? Det syns ju ingenstans?

nej de kan inte se det, men han jag pratade med på anyfin sa att det blir automatiskt avslag i deras system om man har det, jag frågade men sa aldrig att jag hade ett såklart.
sen sa han också att ucrisk får inte vara högre än 30% då blir det också automatiskt avslag.

nej de kan inte se det, men han jag pratade med på anyfin sa att det blir automatiskt avslag i deras system om man har det, jag frågade men sa aldrig att jag hade ett såklart.
sen sa han också att ucrisk får inte vara högre än 30% då blir det också automatiskt avslag.

Måste du anlita anyfin.

När jag blev preliminärt beviljad hos lendify så ville de se kontoutdrag och såg att jag hade inkassobetalning till legalis inkasso. Jag fick då komplettera med aktuellt skuldsaldo jag hade där. Lendify sa sedan att dom har lösenkrav på inkassoskulden för att kunna betala ut resterande lån. Så inkassoskulden betalade dom in sen resten utbetalt till kontot. Där var det alltså inga problem att man hade skuldsaldo hos inkasso bara det betalades av med lånet man tog.

När jag blev preliminärt beviljad hos lendify så ville de se kontoutdrag och såg att jag hade inkassobetalning till legalis inkasso. Jag fick då komplettera med aktuellt skuldsaldo jag hade där. Lendify sa sedan att dom har lösenkrav på inkassoskulden för att kunna betala ut resterande lån. Så inkassoskulden betalade dom in sen resten utbetalt till kontot. Där var det alltså inga problem att man hade skuldsaldo hos inkasso bara det betalades av med lånet man tog.

Har också haft ett lån hos dom,dom kör väl instantor och kan då se vad man har för betalningar från kontot.

Lumify godkänner dem flesta. Dock är första lånet lågt och det är högkostnads kredit. Sköter man första lånet får man låna mer sedan. När det gäller inkasso är det inget att oroa sig för. Utan ta en avbetalning på den eller hela summan om det är möjligt. Jag har själv haft en del på inkasso och dem är flesta bolag är hjälpsamma om man kontaktar dem i god tid. Det krävs en del innan det går till KFM. Det kan ta ett år eller flera beroende på bolag. Dem flesta inkasso håller gärna på kraven länge så dem kan tjäna in räntor. Hade själv en som dök upp på en skuld från 2001. Då fick jag kravet 2019? underligt men sant.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp